خبرگزاری کار ایران

مطهری در جریان سوال از وزیر کشور:

ایده تقسیم سیستان و بلوچستان به ۲ یا ۳ استان فکر خوبی است/ نگران جان آقای وزیر هستم

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۲۰۹

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً باید نظر نهادهای بالاتر را نیز جویا شد اما نظر شخصی من نیز این است که ایده تقسیم سیستان و بلوچستان به دو یا سه استان فکر خوبی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مطهری در جریان طرح سوال حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره لزوم تقسیم استان سیستان و بلوچستان به دو یا سه استان پس از اتمام سخنان نماینده سوال‌کننده اعلام کرد: البته قطعاً باید نظر نهادهای بالاتر را نیز جویا شد اما با توجه به اینکه آقای شهریاری گفتند نیاز به رای‌گیری نیست و صرفاً خواستار همراهی وزیر کشور در این رابطه شدند باید بگویم نظر شخصی من نیز این است که ایده تقسیم سیستان و بلوچستان به دو یا سه استان فکر خوبی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعتاً باید نظر نهادهای بالادستی را نیز در این رابطه جویا شویم اما به نظر می‌رسد این پیشنهاد خوبی است و مسئله شیعه و سنی نیز مانعی برای عدم تحقق آن نیست.

مطهری در بخش دیگری از بررسی طرح سوال در واکنش به اظهار نظر نماینده زاهدان که گفته بود مردم استان سیستان و بلوچستان نه در حاکمیت و نه در دولت هیچ کس را ندارند، اعلام کرد: اینطور که می‌گویید در حاکمیت کسی را ندارید، نیست. همین که شما در مجلس حضور دارید به نظر می‌رسد ،کفایت می‌کند.

نایب رئیس مجلس همچنین در بخش دیگری از طرح این سوال از وزیر کشور هنگامی که حدود ۵۰ نفر از نمایندگان باحضور در کنار صندلی رحمانی‌فضلی مانع از برقراری ارتباط میان او و وزیر کشور شده بودند از نمایندگان خواست که پیرامون وزیر را خلوت کنند و به کنایه گفت اینطور که شما دور آقای وزیر جمع شده‌اید فکر می‌کنم دیگر هوا به ایشان نرسد و این باعث نگرانی است. من نگران جان آقای وزیر هستم.

این عضو فراکسیون امید مجلس که برای ساعاتی اداره جلسه علنی را برعهده داشت همچنین با خطاب قرار دادن سخنگوی وزارت کشور که به همراه وزیر به صحن آمده بود گفت: آقای سامانی لطفاً شما هم صحن را ترک کنید چرا که به نظر می‌رسد منشاء فتنه‌ای شده‌اید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز