خبرگزاری کار ایران

غلام‌علی خوشرو مطرح کرد:

محکومیت فشار سیاسی بر دولت‌ها به اتهام واهی تروریسم از سوی جنبش عدم تعهد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۰۰

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌ملل طی سخنانی در نشست کمیته‌حقوقی مجمع عمومی این سازمان با موضوع «اقدامات برای امحای تروریسم» به نمایندگی از جنبش عدم سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو گفت: جنبش عدم تعهد صراحتا تروریسم در تمام اشکال آن را به‌عنوان اقدامی جنایی محکوم کرده و آن را  نقض قوانین بین‌المللی و انسانی می‌داند.

وی افزود: تروریسم نباید با حق تعیین سرنوشت  مردم تحت اشغال و مبارزه با اشغالگری و استعمار یکسان پنداشته شود و رفتارهای خشن و بیرحمانه با مردم تحت اشغال باید به‌عنوان شدید ترین نوع عمل تروریستی محکوم شود. تروریسم نبایستی به هیچ مذهب، ملیت، تمدن یا گروه قومی نسبت داده شود و مبارزه با تروریسم نیز نباید بهانه ای برای پرونده سازی برای افراد یا بهانه‌ای برای  دخالت در زندگی‌خصوصی  افراد قرار گیرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان تاکید کرد: جنبش عدم تعهد هر گونه تهدید یا کاربرد زور و اقدام علیه اعضای جنبش عدم تعهد به بهانه مبارزه با تروریسم و از جمله  اقدامات یکجانبه‌گرایانه در معرفی این کشورها  به عنوان دولت‌های حامی تروریسم را رد می‌کند.

 خوشرو مراتب نگرانی جدی از تهدید رو به افزایش تروریست‌های خارجی که با هدف اقدامات تروریستی از کشورهای خود به کشورهای هدف سفر می‌کنند را اعلام و بیان داشت: کشورهای عضو عدم تعهد از همه دولت‌ها می‌خواهند به این موضوع از جمله از طریق عمل به تعهدات خود ذیل حقوق بین‌الملل توجه نمایند.

وی همچنین مراتب نگرانی خود را از تفسیرهای غلط گروه‌های تروریستی از مفاهیم مذهبی برای توجیه اقدامات تروریستی  و نفرت پراکنی در اذهان جوانان و توجیه اقدامات وحشیانه خود  بیان کرد و ایجاد گفتمان‌های جامع جهت مقابله با آنها از طریق مشارکت رهبران جوامع و روحانیون کلیه ادیان و مذاهب و توجه به ریشه های این مشکل را امری ضروری دانست.

خوشرو تصریح کرد: جنبش عدم تعهد از همه دولت‌ها می‌خواهد که از هرگونه اعمال تروریستی و هرگونه کمک سیاسی، مالی، معنوی به تروریسم خودداری کرده و براساس تعهدات بین‌المللی خود اجازه ندهند که مرتکبان اعمال تروریستی از وضعیت پناهندگی سوء استفاده کنند. ادعای گروه‌های تروریستی مبنی بر  انگیزه سیاسی اقداماتشان  نباید مانع از استرداد آنها شود.

خوشرو همچنین تاکید کرد: برای مبارزه موثر با تروریسم، همه دولت‌ها باید به وظایف قانونی و بین‌المللی خود برای مقابله با تروریسم عمل کرده و اقدامات لازم را از جمله تعقیب و استرداد عاملان تروریسم انجام دهند و از هرگونه حمایت سیاسی و مالی از تروریست‌ها در داخل یا خارج و فعالیت آنها در خاک دیگر کشورها یا کمک تسلیحاتی یا آموزشی به آن‌ها و فعالیت آنها در خاک کشورهای دیگر خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز