خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله بیات‌زنجانی در مراسم روز عاشورا:

امام‌حسین(ع) شیوه مسلمان بودن واقعی را به انسان‌ها نشان داد

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۵۲۸

مرجع تقلید شیعیان گفت: امام‌حسین(ع) شیوه مسلمان بودن واقعی را به انسان‌ها نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله اسدالله بیات‌زنجانی، عصر امروز در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم، در محل دفترشان برگزار شد، اظهار داشت: امام‌حسین با توجه به انحرافات آشکار  حکومت یزید، به هیچ عنوان با او بیعت نمی‌کرد تا به این حکومت مشروعیت ندهد.

وی با اشاره به سخنان امام‌حسین(ع) گفت: من هدفی جز احیای قرآن در جامعه و پیروی از سنت اصیل و حقیقی جدم رسول الله ندارم اما شرایط فعلی ما این‌گونه نیست و امر به معروف تعطیل شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در دوران معاویه حدود ۶٠ هزار منبر مساجد تحت کنترل حکومت معاویه سب علی‌ بن‌ابی‌طالب کرده و به ایشان دشنام می‌دادند، گفت: متأسفانه یک نفر مقابل این کار نمی‌ایستاد و حتی دشنام امام علی را به عنوان یک سنت مطرح کرده و جا انداخته بودند.

وی افزود: در جامعه آن روز، اگر کسی هم مقابل سب علی اعتراض می‌کرد، متهم به مخالفت با سنت پیامبر می‌شد و برخورد قهری حاکمیت بنی‌امیه در انتظارش بود یعنی خفقان مطلق حاکم بود و امام حسین(ع) در چنین جامعه‌ای راهی جز ایستادگی مقابل  این حکومت فاسد نمی‌دیدند.

آیت‌الله بیات‌زنجانی با بیان اینکه حماسه حسینی، حرکتی برای احیای ارزش‌های والای انسانی بود، گفت: امام حسین برای نبود مهمترین ارزش‌های انسانی و اخلاقی در جامعه آن روز از جمله نبود آزادی بیان و بستن دهان مردم توسط حکومت فاسد آن زمان، ایستاد و به علت پایبندی به اخلاق پیروز شد.

وی با بیان اینکه باید امام حسین(ع) را به عنوان یک الگو و اسوه نگاه کنیم، گفت: امام مقابل حکومت یزید ایستاد تا بگویند هر حکومتی مشروعیت بخش به انسان‌ها نیست. امام‌حسین(ع) تأکید کردند که مشروعیت مبنای استفاده از قدرت است و نه قدرت مبنای استفاده از مشروعیت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام‌حسین(ع) شیوه مسلمان بودن واقعی را به انسان‌ها نشان داد، گفت: مسلمانی واقعی چیزی جز آزادگی، داشتن شهامت و شجاعت و پایبندی به ارزش‌های انسانی و اخلاقی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز