خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام سیدعلی خمینی:

پیرو حسین(ع) نمی‌تواند نسبت به اسلام و انسان بی‌تفاوت باشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۰۱۱

ائمه جماعت بخش نیروگاه قم با حضور در مجموعه تاریخی بیت امام خمینی(س)ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(س)، باحجت الاسلام سیدعلی خمینی دیدار کردند

به گزارش ایلنا، نوه گرامی امام خمینی در این دیدار، خلاصه فرهنگ حسینی را عدم بی تفاوتی نسبت به اسلام و انسان دانست و گفت: اگر امام حسین(ع) سکوت پیشه می‌کرد و با قدرت وقت سازش می‌کرد و به دنبال امور شخصی خود می‌رفت، حتی در نزد یزید هم محترم‌ترین شخص باقی می‌ماند. اما سیدالشهداء(ع) نسبت به دین جدش و انسانیتی که پیامبر(ص) احیاء گر آن بود، بی تفاوت نبود.

حجت الاسلام سیدعلی خمینی گفت: مهمترین درسی که امام خمینی(س) از قیام حسینی گرفت همین نکته بود که ما می توانیم و نباید نسبت به امور انسان ها و مسلمان ها بی تفاوت باشیم.

نوه گرامی امام با اشاره به مخالفت امام با شوروی در حمله به افغانستان خاطر نشان کرد: شاید عقل دنیا طلب حکم می کرد که حالی که کشور با غرب در جنگ است مناسب است که با شرق هم پیمان شود اما امام وقتی دید که شوروی به کشور مسلمان حمله می کند در مقابل آن ها هم موضع گرفت و سیاست نه شرقی و نه غربی را در پیش چشم جهانیان به عمل درآورد.

سیدعلی خمینی در ادامه سخنانش گفت: امروز هم جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به ظلم در گوشه گوشه دنیا بی تفاوت باشد و مومن انقلابی باید نسبت به ظلم چه در کشور خودش و چه در سایر کشورها حساس باشد و تا حد توان در مقابل ظلم و ظالم بایستد.

حجت الاسلام والمسلیمن سیدعلی خمینی با اشاره به سخن یکی از بزرگان که فرموده بود، در تاریخ شمر  و یزید بسیار است، اما این امام حسین(ع) است که نایاب است، خاطر نشان کرد:اگر نسبت به اسلام و انسان بی تفاوتی صورت گیرد از همین آدم ها جنایاتی سر می‌زند که از حیوانات درنده هرگز سر نزده است.

به گزارش ایلنا به نقل از جماران وی در پایان سخنان خود با اشاره به آیه شریفه «فادع واستقم کما امرت» وظیفه مبلغین دینی را دعوت مردم به اسلام و انسانیت دانست و افزود: ما وظیفه داریم که دائما از دین خدا برای مردم بگوییم و بر آنچه حق می پنداریم استقامت کنیم و به اقبال و ادبار دنیا توجه نداشته باشیم.

پیش از سخنان نوه گرامی امام، آیت الله میرعظیمی یاد و نام امام راحل(س) را گرامی داشت و نسبت به استمرار راه امام تاکید کرد.

آیت الله میرعظیمی با ذکر خاطراتی از زیارت امام در نجف ایشان را شخصیت بزرگی دانست که مکتب حسینی را احیاء کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز