خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

همه‌پرسی استقلال کردستان عراق را به رسمیت نمی‌شناسیم / تشریح سخنان شمخانی در جلسه غیرعلنی مجلس

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۵۵۹

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه ایران همه‌پرسی استقلال کردستان عراق را به رسمیت نمی شناسد، ابراز امیدواری کرد که این مسئله از طریق دیپلماسی حل و فصل شود.

به گزارش ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: آقای شمخانی در جلسه غیرعلنی صبح امروز مسائلی را درخصوص داعش، تکفیری‌ها، وضعیت سوریه و اقدامات خوبی که در آنجا انجام شده، مطرح کردند.

او با اشاره به طرح موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق و حواشی آن در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی موضوع تمامیت ارضی عراق را مدنظر قرار دادند و به اقداماتی اشاره کردند که باید در سطح منطقه و در کشور انجام شود. البته اقدامات ما عمدتاً مذاکره‌ای است و بحث تمامیت ارضی عراق باتوجه به قانون اساسی این کشور، تعهدنامه‌ها و پیمان‌های بین‌المللی نیز مورد اشاره قرار گرفت.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل به‌وجود آمده در راستای برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق ازطریق گفت‌وگوی سیاسی خاطرنشان کرد: قانون اساسی عراق دارای حساسیت ویژه‌ای است و باید به آن توجه شود، طبیعتاً ما همه‌پرسی را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ زیرا عراق کشوری تابع قانون و کنوانسیون‌ها بین‌المللی است و خطوط مرزی‌اش مشخص است.

نعمتی در پایان اعلام کرد: عراق با حساسیت نسبت به مرز هوایی و ترددها برخورد می‌کند. البته مشکلاتی در صدور نفت از منطقه کردها و همچنین تجارت آنها به وجود آمده که ما معتقدیم باید از طریق دیپلماسی حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز