خبرگزاری کار ایران

ساعی به ایلنا خبر داد؛

پاسخگویی ربیعی به سوال ۴ نماینده درباره وضعیت کارگران/ نمایندگان از توضیحات وزیر کار قانع شدند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۲۶

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به طرح سوال ۴ نفر از نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارائه توضیحات علی ربیعی در این رابطه، از قانع شدن هر ۴ نماینده خبر داد.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس به‌منظور بررسی سوال ۴ نفر از نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه کارگری و بیمه‌های تامین اجتماعی، اعلام کرد: آقایان قاضی‌پور، محجوب، محمودزاده و مصری سوالاتی درباره مسائل مختلف از آقای ربیعی داشتند که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با حضور در جلسه کمیسیون به این سوالات پاسخ داد و درنهایت نمایندگان از توضیحات ربیعی قانع شدند.

وی گفت: سوالات نمایندگان در حوزه وضعیت رفاهی و خدمات مربوط به کارگران، بیمه کارگران، تامین اجتماعی و معیشت کارگران مطرح شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس یادآور شد: آقای ربیعی در این جلسه درباره وضعیت صندوق تامین اجتماعی نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت که این مشکلات مربوط به یک دهه قبل بوده و درصورتی که برای رفع آن اقدامی صورت نگیرد، کشور دچار بحران اساسی خواهد شد و همچنین از مجلس خواستند کمک کنند که بتوانیم مشکلات را حل کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره طرح موضوع بیمه تامین اجتماعی در این جلسه یادآور شد: آقای ربیعی درباره بحث پرداختی بیمه‌ها مسائلی را مطرح کرده و گفتند که در تمام کشورهای دنیا، کسوراتی که در قبال هر ۵۰ نفر انجام می‌شود، یک نفر بازنشسته دارند اما در ایران این نسبت به ۵ به یک رسیده و از هر ۵ نفری که کسورات کم می‌شود، باید برای یک نفر بازنشستگی پرداخت شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس اعلام کرد: سوال آقای محمودزاده نیز درباره بحث بیمه دندان‌پزشکی و لزوم بالابردن سطح پوشش بیمه‌ها در حوزه دندان‌پزشکی بود که وزیر تعاون در این رابطه نیز توضیحاتی ارائه کرد.

ساعی در پایان گفت: باید تعامل دولت و مجلس بیشتر باشد و با برنامه‌ریزی بیشتری کار را پیش ببریم تا بتوانیم نسبت به بهبود وضعیت معیشتی کارگران اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز