خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر ابطحی:

معاونت نظارت لیستی از قوانین لازم‌الاجرا را برای پیگیری به کمیسیون‌ها ارائه کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۹۲

رییس مجلس گفت که معاونت نظارت مجلس تمام احکام، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که دولت و وزارتخانه‌ها باید در قانون برنامه، بودجه و قوانین دائمی اجرایی کنند، به تفکیک عنوان به کمیسیون‌های مربوطه ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ابطحی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه بر لزوم حفظ شان مجلس تاکید کرد و با انتقاد نسبت به عدم اجرای قوانین مصوب مجلس ازسوی دولت، اعلام کرد: قانون تسهیل ازدواج و برنامه ششم توسعه ازجمله این موارد است که علی‌رغم انجام کارهای کارشناسی برای تصویب آن در مجلس، دولت توجهی نکرده و آن را اجرایی نمی‌کند.

نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در مجلس گفت که لازم است جلساتی به‌صورت غیرعلنی با دولت برگزار شود تا درباره اجرای قوانین معطل مانده تعیین تکلیف شود.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده اصولگرای مجلس گفت: بهتر است در جلسه‌ای معاونت نظارت مجلس توضیحات لازم را ارائه دهد. معاونت نظارت مجلس کار خوبی انجام داده که به موجب آن تمامی احکام، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی را که باید دولت و وزارتخانه‌ها در قوانین برنامه و بودجه و دائمی اجرایی کنند، به تفکیک عنوان به کمیسیون‌های مربوطه ارائه کرده تا آنها از بُعد نظارتی اجرایی شدن این موارد را پیگیری کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه روز گذشته با روسای کمیسیون‌ها نیز این موارد تذکر داده شد تا کمیسیون‌ها به خوبی به امر نظارت بپردازند.

او گفت: مرکز پژوهش‌ها نیز گزارش‌هایی از اجرای قوانین توسط وزارتخانه‌ها تهیه کرده که روزگذشته هشت مورد آن به کمیسیون‌ها ارائه شد.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: طبیعتاً کمیسیون‌ها می‌توانند بعد از بررسی‌، نظرات خود را اعلام کرده و حتی بنابر ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس در صورت بروز تخلف، گزارش‌های مقتضی را ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز