خبرگزاری کار ایران

نوبخت در نشست خبری مطرح کرد؛

سهم درآمد نفت از کل منابع عموم تقلیل یافت/ پرداخت مابقی بدهی گندم‌کاران تا ۲ ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۳۸

محمدباقر نوبخت گفت: تاکنون ٨ میلیون و ٨٦٢ هزار تن گندم خریداری شده که ارزش خریدها به ١١ هزار و ٥٨٠ میلیارد تومان رسیده است که ٨ هزار و ٤٠ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده و مابقی تا دو ماه دیگر پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در یک نشست خبری اظهار داشت: برخی معتقدند مبلغ بودجه طی دولت یازدهم افزایش یافته است و هزینه‌های جاری بسیار زیاد شده است و در عین حال هزینه‌های عمرانی کم شده است.

وی افزود: از بهای نفت به عنوان مهم‌ترین منبعی که در اقتصاد کشور مورد توجه است و کاهش بهای آن از ١٠٤ دلار در سال ٩٢ به ٤٢ دلار در سال ٩٥ و نصف شدن بهای این کالا و کاهش ٥٨ درصدی آن می‌توان پی برد که منابع نفتی به بیش از نصف تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: در صورتی که این کاهش طی سالهای ٩٢ تا ٩٥ بر روی درآمدهای نفتی اعمال شود این رقم حدود ١٥٧ میلیارد دلار بوده که این میزان در سال‌های ٨٨ تا ٩١ به ٢٥١ میلیارد دلار رسیده که حدود ٣٧ درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: منابع بودجه عمومی شامل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و فروش سهام می‌شود.

وی افزود: سهم درآمدهای نفتی از کل منابع عمومی طی سالهای ٩٢ تا ٩٥ حدود ٤١ درصد بوده که در سال ٩٥ به ٢٦ درصد تقلیل یافته است اما سهم درآمدهای مالیاتی از کل منابع عمومی ٣٣ درصد بود که در سال ٩٥ به ٣٦ درصد رسیده است و سهم مالیات نسبت به نفت افزایش یافته است

وی افزود: تاکنون ٨ میلیون و ٨٦٢ هزار تن گندم خریداری شده که ارزش خریدها به ١١ هزار و ٥٨٠ میلیارد تومان رسیده است که ٨ هزار و ٤٠ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده و مابقی تا دو ماه دیگر پرداخت می‌شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز