خبرگزاری کار ایران

جمشید انصاری مطرح کرد:

دولت نگاه ویژه‌ای برای افزایش سهم مدیریت جوانان و زنان در دستگاه‌های اداری دارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۹۷۵

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دولت نگاه ویژه‌ای برای افزایش سهم مدیریت جوانان و زنان در دستگاه‌های اداری دارد.

به گزارش ایلنا، جمشید انصاری عصر امروز در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: کاهش نیروی انسانی در بدنه دستگاه‌های دولتی به میزان 15 درصد و توسعه برنامه دولت الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری و تشکیل میز خدمت در ادارات برای ارائه خدمات به مردم از برنامه‌های دولت به‌منظور کاهش هزینه‌های دولت و تسریع در خدمات رسانی به مردم است.

انصاری افزود: کاهش تفاوت پرداخت‌ها تا میزان 20 درصد در مشاغل مشابه در دستور کار دولت قرار دارد و نیز دولت نگاه ویژه‌ای برای افزایش سهم مدیریت جوانان و زنان در دستگاه های اداری دارد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: سن مدیریت در دستگاه های اداری باید از 48 سال به 40 سال کاهش یابد و 30 درصد مدیریت ها باید به زنان اختصاص داده شود.

انصاری ادامه داد: ارتقای شاخص های بهبود زندگی در کشور به ویژه رونق اقتصادی و اشتغال از اهداف و برنامه های دولت دوازدهم است.

وی نرخ اشتغال جمعیت کشور در سال جاری را 41 درصد ذکر کرد و افزود: نرخ جمعیت شاغل کشور در سال گذشته 39 درصد بوده و این امر بیانگر رشد اشتغال در کشور است.

به گفته وی طبق گزارش های مرکز آمار کشور نرخ تورم هفت درصد است و دولت توانسته تورم را مدیریت کند، هرچند باید درآمد خانوارهای ایرانی نسبت به هزینه ها و شرایط اقتصادی کشور افزایش و میزان هزینه های زندگی نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف دولت با همکاری همه دستگاه های دولتی میسر و امکان پذیر است، تاکید کرد: تغییر و تحول در ساختار نظام اداری و اجرایی کشور یک التزام و امر ضروری است.

انصاری گفت: سال گذشته برای بودجه عمومی کشور 238 هزار میلیارد تومان هزینه شد که دولت برای تامین این مقدار هزینه بخشی از این اعتبار به رقم 36 هزار میلیارد تومان در حوزه جاری و عمرانی را در قالب اوراق مشارکت عرضه کرد و امسال نیز با توجه به محدودیت های منابع مالی 230 هزار میلیارد تومان را برای هزینه های جاری پیش بینی کرده است که بخشی از آن در قالب اوراق عرضه می شود.

وی تاکید کرد: اگر این وضعیت به همین منوال تداوم یابد دولت در سال‌های آتی هیچ بودجه و اعتباری برای اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی نخواهد داشت و جلوگیری از این معضل در گروی کاهش هزینه های دولت در دستگاه های اداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز