خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جناح‌های سیاسی داخل ایران به‌رغم اختلاف‌سلیقه‌ها، در وفاداری به اساس نظام تفاوتی با هم ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۶۴۸

سخنگوی سازمان عدالت و آزادی گفت:‌ امروز همۀ کشورها و سازمان‌های درگیر با پروندۀ هسته‌ای ایران پایبندی دقیق ایران به برجام را تأیید و از تداوم این توافق تاریخی دفاع می‌کنند.

 مسعود رهبری سخنگوی سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور امریکا در سازمان ملل گفت: سخنان سخیف و بی‌پایۀ دونالد ترامپ در سازمان ملل، نظام امریکا را در حد سخنگویی رژیم منفور و نژادپرست صهیونیستی فروکاست و جایگاه تریبون مجمع عمومی سازمان ملل را در روز جهانی صلح، از فلسفۀ وجودی‌اش منحرف کرد. ترامپ با این سخنان به جهان نشان داد که امروز دولت آمریکا بخشی از مشکل تهدید امنیت جهانی است، نه جزئی از راه‌حل آن.

رهبری افزود:  امروز فرصت کم‌نظیری برای جمهوری اسلامی فراهم شده است تا با اعتمادسازی بیشتر با جامعۀ جهانی و گسترش روزافزون معاهدات و مبادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جهان، اتحادی جهانی علیه قلدرمآبی و جنگ‌سالاری دولت ترامپ و رژیم نژادپرست صهیونیستی ایجاد کند و با قدرت منطق، اخلاق، صلح، فناوری و اقتصاد، آنان را خلع‌سلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز همۀ کشورها و سازمان‌های درگیر با پروندۀ هسته‌ای ایران پایبندی دقیق ایران به برجام را تأیید و از تداوم این توافق تاریخی دفاع می‌کنند. آقای ترامپ هرچه بر طبل مخالفت با برجام بلندتر بکوبد، انزوا و انزجار بیشتری را در عرصه بین‌المللی برای دولت خیالاتی و اقتدارگرای خود رقم زده است.

سخنگوی سازمان عدالت و آزادی با بیان این که توافقنامۀ برجام توافق بین ایران و امریکا نیست که آقای ترامپ قادر به تجدیدنظر یا لغو آن باشد، ادامه داد: امروز این توافقنامه با آن دوراندیشی که تیم مذاکره‌کنندۀ ما انجام دادند، قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل است. هرگونه دست‌برد در متن توافق و یا هوس برهم‌زدن آن با سد وتوی شورای امنیت مواجه خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی سازمان عدالت و آزادی تصریح کرد: وظیفۀ ملی تمام جریان‌های سیاسی داخلی این است که در برابر سبک‌سری‌های خطرناک محور شرارت و شیطنت امریکایی - اسرائیلی - سعودی، با جدیت از دیپلماسی مبتنی منطق، تعامل، گفت‌وگو و صلح‌جویی که دولت محترم با هدایت رهبری معظم نظام در پیش گرفته حمایت کنند و در مواضعی که نسبت به برجام اتخاذ می‌کنند در بلوک محور مزبور قرار نگیرند.

وی با یادآوری تعبیر سخیف «محور شرارت» برای ایران، که در زمان جرج بوش عنوان شد اظهار داشت: در دولت دوم جناب آقای خاتمی نیز درحالی که از سوی ایران، پیام گوش‌نواز صلح و اصلاحات به جهان مخابره می‌شد، یکی دیگر از سخنگویان لابی نفتی، تسلیحاتی، صهیونیستی امریکا با مطرح کردن تعبیر چندش‌آور محور شرارت برای ایران، نارضایتی عمیق و آزردگی خود را از برچیده‌شدن منافع جناح جنگ‌سالار امریکایی - اسرائیلی ابراز کرد. آنچه این جناح را به هراس می‌افکند و به هزیان‌گویی می‌کشاند فناوری هسته‌ای ایران نیست؛ بلکه قدرت گرفتن یک کشور صلح‌طلب، مردمسالار، توسعه‌یافته، پرنفوذ  و برخوردار از مشروعیت و مقبولیت فرامرزی در منطقه است.   

رهبری در پایان تأکید کرد: دولت و دستگاه‌های امنیتی امریکا خود می‌دانند که جناح‌های سیاسی در داخل ایران به‌رغم اختلاف‌سلیقه در روش‌ها و اولویت‌های ادارۀ کشور، در وفاداری به اساس نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های بنیادین آن هیچ تفاوتی با هم ندارند. بنابراین اشک‌ تمساح ریختن ترامپ برای آنچه آزادی و دموکراسی و اصلاح‌طلبی در ایران می‌‌نامد، دخالتی آشکار در مسائل داخلی ماست و هر رسانه و محفل داخلی نیز اگر با استناد به این یاوه‌ها سودای تسویه‌حساب با جریان‌های رقیب خود داشته باشد، آگاهانه یا ناآگاهانه در دام حیله‌گری‌های مزورانۀ امریکا افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز