خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری در گفت‌وگو با ایلنا:

دیپلماسی دریایی را به جد دنبال می‌کنیم/ رزمایش بزرگ ولایت ۹۶ در پایان سال برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۵۷۰

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: از ابتدای سال تا بهمن ماه، ۲۵ رزمایش تخصصی داریم و رزمایش ولایت ۹۶ هم در پایان سال برگزار می‌شود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد دنیا نشان دهنده توانمندی ماست. 

وی افزود: حضور در آب‌های آزاد یکی از اقدامات ارزشمندی است که از سوی نیروی دریایی ارتش دنبال می‌شود. روی پای خود ایستادن و برای دریانوردی‌های دراز و طولانی‌مدت و دوردست آماده بودن، از دستاوردهای ماست. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش رزمایش‌های متعدد تخصصی و منطقه‌ای را از افتخارات نیروی دریایی دانست و اظهار داشت: امروز بحث دیپلماسی دریایی به جد دنبال می‌شود. بحث رفت و آمدهایی که با کشورهای جهان صورت می‌گیرد نشان از توانمندی‌های ماست و ما برنامه داریم آن را توسعه دهیم. 

سیاری ادامه داد: اسکورت کشتی تجاری و نفت‌کش در خلیج عدن، ساخت کشتی‌های تجاری، رزمی و ناوشکن و همچنین زیردریایی نیز از دیگر افتخارات نیروی دریایی ارتش است. 

وی در پاسخ به سوالی درباره رزمایش‌های آتی نیروهای دریایی ارتش تصریح کرد: از ابتدای سال تا بهمن ماه، ۲۵ رزمایش تخصصی داریم و رزمایش بزرگ ولایت ۹۶ هم در پایان سال برگزار می‌شود. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره دیپلماسی دریایی هم خاطرنشان کرد: ما با کشورهای مختلف مستمرا در حال رفت و آمد هستیم و در اردیبهشت ماه سال آینده نیز میزبان حداقل ۵۰ رتبه بالای نظامی از کشورهای مختلف در ایران خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز