خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

گزارش واعظی درباره حضور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل / تاکید یک مقام انگلیسی بر متقاعد کردن آمریکا برای عدم خروج از برجام

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۲۳۱

نایب رییس فراکسیون مستقلین با اشاره به حضور رییس دفتر رییس‌جمهوری در نشست صبح امروز این فراکسیون، به تشریح سخنان واعظی درباره سفر هیات ایرانی به آمریکا و شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی با حضور رییس‌دفتر رییس‌جمهوری اعلام کرد: در ابتدای جلسه نمایندگان و اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به نحوه انتصابات استانداران، مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به سخنرانی رییس‌جمهوری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از ابراز رضایت اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی نسبت به مواضع حجت‌الاسلام روحانی خبر داد و خاطرنشان کرد: درخواست تشکیل قرارگاه سرمایه‌گذاری خارجی و جذب سرمایه‌های خارجی از سوی نمایندگان مطرح شد. همچنین برخی نمایندگان نسبت به مرتفع نشدن مشکل سرمایه‌گذاران کاسپین انتقاد کردند.

نماینده مردم رشت همچنین به تشریح سخنان رییس‌دفتر رییس‌جمهوری در این جلسه نیز پرداخت و گفت: آقای واعظی سفر به سازمان ملل به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت این سازمان برای رساندن پیام مردم ایران به جهان را فرصتی مناسب دانست و تاکید کرد که باتوجه به این‌که روسای جمهور ایران و آمریکا بعد از برگزاری انتخابات در کشورشان، برای نخستین‌بار در سازمان ملل حضور می‌یافتند، عطش خبری خاصی ایجاد شده بود.

برگزاری ۲۰ دیدار مهم در حاشیه سفر رییس‌جمهوری و هیات همراه به مقر سازمان ملل

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: آقای واعظی دوام برجام و همه‌پرسی اقلیم کردستان را از دیگر موضوعات مهم مورد بررسی در اجلاس سازمان ملل دانست و گفت که رییس‌جمهوری به جهت اصرار برای حضور در رژه روز جمعه، برنامه سفر خود را کوتاه کرد اما در همین مدت کوتاه نیز ۲۰ ملاقات مهم برگزار کرد.

متن سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا و نماینده رژیم صهیونیستی توسط یک گروه نوشته شده است

جعفرزاده به نقل از واعظی از وجوه مشترک سخنرانی نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره برجام سخن گفت و ادامه داد: واعظی گفت که معتقدند متن دو سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا و نماینده رژیم صهیونیستی توسط یک گروه نوشته شده و تاکید کرد که پس از سخنرانی ترامپ، جمهوری اسلامی ایران استراتژی جدیدی را برای سخنرانی اتخاذ کرده است.

گلایه روسای جمهور فرانسه و اتریش و وزیر خارجه روسیه از اظهارات ترامپ

نماینده رشت در مجلس اضافه کرد: رییس‌دفتر رییس‌جمهوری میزان گلایه‌ها و انتقادات نسبت به سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل را نسبت به ادوار قبل بی‌سابقه دانست و گفت: در این میان، خانم سوزان رایس، رییس‌جمهور فرانسه، لاوروف وزیر خارجه روسیه و رییس‌جمهوری اتریش نسبت به سخنرانی ترامپ علیه ایران ابراز نارضایتی کردند و این فشارها حتی منجر به واکنش نماینده ایالات متحده در سازمان ملل شد و بر این اساس این مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور قصد خروج از برجام را ندارد ولی از اجرای آن ناخرسند است.

وی اعلام کرد: به‌گفته واعظی هیات ایرانی با کشورهای مختلف درباره مسائل مختلفی از جمله برجام، سوریه، همکاری کشورها برای مبارزه با تروریسم و موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان مذاکراتی انجام شد.

تاکید یک مقام انگلیسی بر متقاعد کردن آمریکا برای عدم خروج از برجام

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: رییس‌دفتر رییس‌جمهوری یکی از اهداف برجام را حل و تسریع در رفع مشکلات بانکی دانست و گفت که در ادامه دیدارهای رییس‌جمهوری، بنابر سنتی جدید ملاقاتی با یک مقام انگلیسی انجام شد و این مقام انگلیسی اعلام کرد که آمریکا را متقاعد خواهد کرد که از خروج از برجام خودداری کند.

نماینده آمریکا در ۱+۵ تاکید کرد که این نظرات را به ترامپ منتقل می‌کند

وی یادآور شد: واعظی در تشریح جلسه وزرای خارجه ۱+۵ و موگرینی با ظریف گفت که در این جلسه ابتدا خانم موگرینی گزارش مفصلی ارائه داد و در ادامه، تمام وزاری ۱+۵ نقطه‌نظرات خود را مطرح کرده و همه نگاهی مثبت به این مسئله داشتند و در نهایت هم نماینده آمریکا گفت که حال که همه اعتقاد دارید، ایران به برجام متعهد بوده، وی نیز مواضع مثبت ۱+۵ را به رییس دولت آمریکا انتقال می‌دهد.

دیدار روحانی با هزار و ۳۰۰ نفر از نخبگان ایرانی مقیم آمریکا

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان این‌که به‌گفته واعظی جمیع شرایط آمریکا را در وضعیت انفعالی قرار داده، یادآور شد: رییس‌دفتر رییس‌جمهوری کشورمان همچنین گفت که آقای روحانی در نشستی با هزار و ۳۰۰ نفر از نخبگان ایرانی مقیم آمریکا شرکت کرد و علاوه بر آن ملاقاتی با رهبران مسلمانان جوامع مختلف آمریکا داشت که به مقام معظم رهبری ابراز ارادت می‌کردند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان با اشاره به استقبال رییس‌دفتر رییس‌‌جمهوری از پیشنهاد تشکیل ستاد حمایت از سرمایه‌گذاران، به اصرار رییس‌جمهوری بر دریافت نظر مشورتی مجلس در مسائلی همچون انتصاب استانداران تاکید کرد و گفت: واعظی همچنین از دستور رییس‌جمهوری برای حل مشکل کاسپستن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز