خبرگزاری کار ایران

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندى:

همه ارکان نظام باید کنار آموزش و پروش باشند

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۷۵۸

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندى گفت: آموزش و پرورش و وزارت خانه علوم طرح درس هایی را برای آموزش حقوق شهروندی در نظر گرفته اند که اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردى با حضور در هنرستان دخترانه پاسداران انقلاب اسلامی زنگ آغاز سال تحصیلی این مدرسه را به صدا در آورد. 

وی با اشاره به اینکه آغاز مدارس همزمان با اول ماه محرم همراه شده است، اظهار کرد: این ایام با نام مبارک حضرت زینب(س) همراه شده که اگر نبودند، الان هیچ نامی از این قیام بزرگ شیعه به ما نمی‌رسید. از خدا می‌خواهیم که در کنار شور حسینی، شعور حسینی را هم پیدا کنیم و از این الگوی بشریت برای زندگیمان استفاده کنیم.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جالب است که در روز جهانی صلح این اتفاق در قرن ٢١ افتاد. ما نام این جنگ را دفاع مقدس گذاشتیم و مدیون خون‌های پاکی هستیم که برای دفاع از اسلام و خاک پاک میهنمان جانشان را از دست دادند. یاد و خاطره شهدا، جانبازان و خانواده های آن‌ها را گرامی می‌داریم.

وی خاطر نشان کرد: تا همین اواخر ما آمار دقیقی از تعداد زنان شهیده نداشتیم. ٦٤٠٠ شهیده زن، که ٥٠٠ نفر رزمنده بودند،٢٣٠٠٠ امدادگر ٢٠٠٠پزشک زن در دوران دفاع مقدس داشتیم . ان شالله با حرکت‌هایی که در سال های اخیر شروع شده بتوانیم دین خودمان را به این عزیزان ادا کنیم.

وی گفت: جای دختران هرمزگانی که در ضایعه  دردناک صاحنه جاده‌ای از دست رفتند را خالی و یادشان را گرامی می‌داریم و برای خانواده هایشان آرزوی صبر جمیل داریم . انشالله روح این عزیزان شاد باشد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیا اینکه "آموزش و پروش هم عامل انحتاط و هم عامل پیش رفت جامعه است" گفت: اولین بذرها را در خانه در ذهن کودکان می‌کاریم اما آنچه که این بذر را رشد می دهد نظام آموزش و پروش است. باید در سن کودکی ادب و رفتار، قانون، مفاهیم صلح و حقوق شهروندی را بیاموزیم. قطعا اگر این تلاش را انجام دهیم جامعه‌ای خواهیم داشت که نیازی به هزینه‌های گزافى مثل ساخت و حفظ بیمارستان، زندان و تیمارستان‌ها ندارد. 

ملاوردی افزود: جامعه ما ١٥ میلیون پرونده قضایی دارد و این نشان می‌دهد ما رسالتمان را درست انجام ندادیم. با طرح تحول نظام آموزش و پروش امیدواریم شاهد تغیرات مثبتی برای آینده باشیم. شوراهای دانش‌آموزی، پارلمان‌های دانش‌آموزی و طرح‌هایی از این دست، تمرین مردم سالاری بود که شروع شده اما چگونه ادامه پیدا کردنش مهم است.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم پیوند عمیق بین مدرسه و خانه است. این پیوند به تربیت نسلی اندیشه ورز، نقاد و مشارکت‌جو در امور مذهبی و ملی کمک می‌کند. دانش‌آموزان با تلاش خود، معلمان با آموزش خود و خانواده‌ها با حمایتشان  با سه ضلع مهم این پیوند است. 

دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی تاکید کرد: اخیرا رئیس جمهور برای اولین بار پیوستی را به وزارتخانه‌ها ارائه دادند. برای آموزش و پروش هشت بند در نظر گرفته شده است. هر شش ماه از طریق سازمان برنامه و بودجه گزارش این پیوست‌ها باید به رئیس جمهور ابلاغ شود. یکی از موارد ذکر شده رعایت حقوق شهروندی، اعمال شایسته سالاری، ارتقای نظام اداری، توجه به محیط زیست و استفاده از زنان و جوانان است. 

مولاوردى گفت: توجه به توانمندسازی دانش‌آموزان در این ابلاغیه جای ویژه‌ای دارد. اینکه بعد از مهارت‌آموزی اگر دانش‌آموز وارد دانشگاه هم نشد بتواند وارد بازار کار شود مهم است. تقویت مبانی دینی، بهبود وضعیت تحصیلی افزایش مهارت‌ها از جمله موضوعات مطروح است. رئیس جمهور از وزارت آموزش و پروش و وزارت علوم خواسته تا برنامه‌هایی برای اشنایی دانش‌آموزان و دانش‌جویان با مهارت‌های زندگی از جمله حقوق شهروندی را در دستور کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: سوال امسال رئیس جمهور بسیار اساسی است که دعوتتان می‌کنم حتما به آن پاسخ دهید. باید یادی کنم از کودکانی که بازمانده از تحصیل هستند، بویژه در مناطق محروم و دور افتاده؛ البته با ریل گذاری‌های که انجام شد ان شالله تا پایان دولت اگر درست برنامه‌ها اجرا شوند، شاهد وضعیت بهتری نسبت به امروز خواهیم بود .

وی در پایان گفت: همه ارکان نظام باید کنار آموزش و پروش باشند، تا صرفا انسان‌های دانشمند هدف ما از آموزش دادن نباشد؛ چرا که ما به انسان‌های توانمند بیشتر نیاز داریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز