خبرگزاری کار ایران

شجاع در همایش فرصت‌ها و چالش‌های دولت دوازدهم:

امروز، دولت تنها است و نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد/ صادق‌ترین اعضای دولت تدبیر و امید، روسای ستادها بودند

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۲۸۲

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: صادق‌ترین اعضای دولت تدبیر و امید، روسای ستادها و افراد حاضر در آن بودند که از جیب‌شان خرج کردند، پشت دولت را خالی نکردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالغفار شجاع در همایش فرصت‌ها و چالش‌های دولت دوازدهم با بیان اینکه آنچه که امروز مهم است. اجرا شدن برنامه‌هاست اما متاسفانه در مملکت ما چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد، گفت: باید برای گام‌هایی که برمی‌داریم برنامه داشته باشیم. بدون برنامه به جایی نمی‌رسیم.

وی یادآور شد: آثار و صحنه‌های وحشتناکی از سال ۸۸ بر جای مانده بود و بسیاری از سیاسیون ما از میدان به دور شده بودند اما سال ۹۲ با شهامت وارد میدان شدند. آن سال، آیت‌الله هاشمی که ستون انقلاب اسلامی ایران است با حرکت‌های سیاسی بسیار خوب، آقای روحانی را به اهدافشان رساندند.

مشاور سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: بزرگانی که انتخابات سال ۹۲ را هدایت کردند، افراد شایسته و قابل قبول نظام و مردم هستند. به یاد دارم در سال ۹۲ عده‌ای حتی در ستادها حاضر نمی‌شدند که مبادا عکسشان گرفته و دیده شود اما بعد از انتخابات به دنبال پست و مقام بودند.

وی ادامه داد: سال ۹۲ ما دولتی را انتخاب کردیم و پشت آن نیز ماندیم، آن هم بدون سهم‌خواهی اما حتی یک تشکر لسانی از ما نشد.

استاندا سابق قزوین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ اظهار داشت: حرکت مثبت و سازنده ما در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی خود را نشان داد. یک تشکیلات ۷۰ هزار نفری به عنوان مجمع توسعه استان‌ها، تشکیل شد و اقدامات لازم را انجام داد. ما بدون سهم‌خواهی وارد شدیم تا نتایج به سود ملت به دست بیاید.

وی تاکید کرد: صادق‌ترین اعضای دولت تدبیر و امید، روسای ستادها و افراد حاضر در آن بودند که از جیب‌شان خرج کردند، پشت دولت را خالی نکردند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت‌های نهم و دهم کشور را وارد منجلاب کرده بود که خارج شدن از آن به آسانی میسر نبود ،گفت: ما دولت را درک کردیم و نمی‌خواستیم فضا و شرایط دولت‌های نهم و دهم پیش بیاید و در سال ۹۶ نیز با روی کار آمدن ستاد نمایندگان ادوار وارد میدان شدیم.

شجاع با اشاره به فضای انتخابات در اردیبهشت سال ۹۶ عنوان کرد: ۱۰ روز مانده به انتخابات نگرانی‌هایی وجود داشت آن هم برای حوزه‌های انتخاباتی شهر و روستا. حدود ۷۰ هزار نفر با اهدافی خاص به شهرها و روستاها سفر کرده بودند و تبلیغات انجام می‌دادند. ما از نمایندگان خواهش کردیم که خود را به حوزه‌های انتخاباتی برسانند تا در میان مردم حضور پیدا کنند.

وی افزود: ۴هزار و ۵۰۰ سخنرانی صورت گرفت و نمایندگان اقدامات خوبی انجام دادند و بدون چشم‌داشتی در کنار دولت ماندند.

مشاور سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه گلایه‌ها بسیار زیاد است اما باید به دولت تدبیر و امید کمک کرد، اظهار داشت: یک جلسه با آقای جهانگیری داشتیم و چالش‌های پیش‌رو را با ایشان در میان گذاشتیم. ایشان نیز فرمودند که باید طبق گفته بیانات مقام معظم رهبری و آقای روحانی در کنار مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دولت با چالش‌های زیادی روبرو است. زمانی که اوباما بود آرامش بیشتر و برجام قوت گرفت اما ترامپ خود یک چالش جدید است. امروز دولت تنها است و نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آقای روحانی حضور زنان و اهل تسنن را در کابینه مطرح کردند اما خود بنا به شرایطی نشد و ما باید به دور از جهت‌گیری‌های سیاسی به ایشان کمک کنیم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴ سال نخست دولت تدبیر و امید برجام در اولویت قرار داشت، گفت: ۴ سال اول مردم به راحتی توجیه می‌شدند که شرایط به چه گونه‌ای است. اما در چهار سال دوم به قول آقای جهانگیری دیگر توجیه‌پذیری معنایی ندارد. مردم می‌خواهند اشتغال، مشکلات اقتصادی و معیشتی حل شود. امروز نفت با بشکه‌ای ۴۵ دلار به فروش می‌رسد که ۱۰ دلار کمتر از زمان بودجه‌بندی برای کشور بوده که خود چالش بزرگی به حساب می‌آید.

وی افزود: روزگاری شاهد بودیم که هیات‌های بزرگ اقتصادی به کشور می‌آمدند اما امروز خبری از آنها نیست زیرا موانع زیادی بر سر راه آنها وجود دارد. باید کمک کنیم که دولت‌های سیزدهم و چهاردهم مانند دولت نهم و دهم نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز