خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دیدار سرپرست وزارت علوم:

تولید علم و نظریه‌پردازی کار افراد متخصص و کارآمد است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۰۳۴

سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز با آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تأکید بر ضرورت تحقّق عملی وحدت حوزه و دانشگاه که از سالیان اول انقلاب تاکنون مطرح بوده است، گفت: امیدواریم در سایه‌ی تلاش همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور، به ویژه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، این موضوع به نحو کامل محقق شود تا کشور اسلامی ایران بتواند در سطح جهان، به ویژه جهان اسلام کارنامه و الگوی درخشانی از خود ارائه دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تبیین و نظریه‌پردازی علوم انسانی، اسلامی را برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ضروری و مهم توصیف نمود و تأکید کرد: هرچند طی سالهای گذشته کارهای خوبی در این خصوص انجام شده و گام‌های مؤثری برداشته شده، ولی هنوز تا نقطه ایده‌آل و کامل راه زیادی وجود دارد.

ایشان از قانون مجازات اسلامی و زیرمجموعه‌های آن از جمله قانون تعزیرات حکومتی به عنوان نمونه یاد کرد و افزود: با اینکه علما، مراجع و صاحب‌نظران زیادی در این مقوله‌ها کار کرده‌اند، ولی هنوز راه‌های طی نشده زیادی داریم که احتیاج به نظریه‌پردازی و پرداختن به کارهای محتوایی بیشتری دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایجاد گروه‌های نظریه‌پرداز کارآمد به عنوان حلقه‌ی مفقوده تحقق واقعی وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و گفت: تولید علم و نظریه‌پردازی کار افراد متخصص و کارآمد است.

ایشان تأکید کرد: نظریه‌پردازی، اجتهاد پویا، قدرت استنباط و نبوغ می‌خواهد و احتیاج به رأسی دارد که فقاهت و اشراف کامل به مسائل روز داشته باشد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با آرزوی موفقیت سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد که بتواند برای تحقق این موضوع تلاش و جدّیت بیشتری انجام دهد.

در این دیدار سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک انتصاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سِمَت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و آرزوی موفقیت برای ایشان، گفت: حوزه و دانشگاه متولی ساختن جامعه‌ای پویا و پیشرفته هستند. لذا پیوند این دو نهاد یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و مهم است که باید عملاً به آن پرداخت.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت علمی کشور گفت: دانشگاه‌ها باید با محصولات علمی خود در بطن جامعه حضور داشته باشند و دو نهاد حوزه و دانشگاه در کنار هم می‌توانند جامعه را بسازند.

وی از آیت‌الله هاشمی شاهرودی به عنوان شخصیتی صاحب‌نظر در حوزه و علوم دینی خواست در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همچنان برای تحقّق عملی و کامل حوزه و دانشگاه کمک و مساعدت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز