خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

برجام، برای آمریکا خجالت‌آور است/ نمی‌توانیم به توافق هسته‌ای پایبند باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۶۲۷

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: توافق هسته‌ای با ایران (برجام) برای آمریکا خجالت‌آور بوده است.

به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در بخشی از سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر مدعی شد که ایران از گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه حمایت می‌کند.

وی در اظهاراتی بی‌اساس  مدعی شد: «ایران پول‌های مردم خود و سود فروش نفت را به حزب‌الله و بشار اسد می‌دهد  و از تشنج در کشور‌های عربی منطقه حمایت می‌کند. زمان آن رسیده که همه کشورها با ایران مقابله کنند.»

ترامپ بار دیگر توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهان را که در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا حاصل شده بود، سرزنش کرد و گفت: این توافق برای آمریکا خجالت‌آور بوده است. و یک‌جانبه‌ترین توافقی است که آمریکا در آن شرکت کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «ایران درحالی از کشتار جمعی حرف می‌زند که در فضاهای عمومی شعار مرگ بر  آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهد. »

وی در اظهاراتی بی‌اساس ایران را به خشونت‌طلبی متهم کرد و مدعی شد: «ایران کشوری ثروتمند، با فرهنگ و تاریخ غنی است که صادرات اصلی آن خشونت و بی‌ثباتی است.»

ترامپ در ادعایی مطرح کرد: «ما نمی‌توانیم به توافقی که به ایران اجازه می‌دهد در پوشش آن به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، پایبند باشیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز