خبرگزاری کار ایران

ظریف در نیویورک:

امروز کمیسیون برجام در سطح کارشناسان برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۴۳

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ملاقات‌ها و برنامه دیدارهای دوجانبه در حاشیه هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روز سه‌شنبه کمیسیون برجام در سطح کارشناسان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در پاسخ به سوالی در نیویورک اظهار داشت: در جلسه‌ کمیسیون برجام که حدود خرداد میان معاونان وزرا در وین برگزار شده بود، توافق شد در صورت امکان، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل جلسه‌ کمیسیون مشترک در سطح وزرا نیز انجام شود.

وی در مورد مسایل مطرح شده در موضوع برجام در این دیدارها تصریح کرد: ایران و دیگر طرف‌های مذاکره‌کننده با تاکید بر ضرورت حفظ برجام، رعایت برجام توسط همه طرف‌ها و غیر قابل مذاکره بودن برجام هم نظر بودند.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: هم در ملاقات‌های صورت گرفته وی و هم در دیدارهای ریاست جمهوری اسلامی ایران علاوه بر بحث‌های خوبی که در موضوع برجام انجام شد محور اصلی ملاقات را مشکلات منطقه‌ای از جمله وضع کشورهای سوریه، عراق و یمن بود.

ظریف با بیان اینکه موضوع همه‌پرسی کردستان عراق از جمله دیگر بحث‌های مطرح شده در همه دیدارهای انجام گرفته بوده است، خاطرنشان کرد در همه دیدارها تاکید همه‌ طرف‌ها بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی و قانون اساسی عراق، عدم برگزاری همه‌پرسی و حل و فصل موضوعات داخلی عراق از طریق مذاکرات همه‌ طرف‌ها در عراق بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز