خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات در اجلاس روسای دانشگاه‌های وزارت علوم:

کار اطلاعاتی مبتنی بر اخلاق است/ جمهوری اسلامی به دنبال امنیت متکی بر دانش و عقلانیت است

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۱۳۱

وزیر اطلاعات تاکید کرد: جمهوری اسلامی به دنبال امنیت متکی بر دانش و عقلانیت است. این امنیت می‌تواند زمینه رشد و بالندگی را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمود علوی وزیر اطلاعات در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وزارت علوم گفت:

وی ادامه داد: امنیت، ضرورت توسعه در تمام ابعاد همه جامعه است. سرمایه‌گذاری اقتصادی، فعالیت فرهنگی و کار رسانه‌ای مستلزم امنیت است. اگر امنیت احساس و لمس نشود، اثر سازنده خود را نخواهد داشت.

علوی با اشاره به اینکه احساس امنیت اثرگذارتر از خود امنیت است، گفت: برخورداری از امنیت حق طبیعی انسان‌هاست. کسانی که به این مسیر اعتقاد دارند و در مسیر خلاف قدم برنمی‌دارند، حق برخورداری از امنیت دارند و حکومت‌ها باید امنیت را برای مردم تامین کنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در اسلام حکومت برای مردم است، گفت: اسلام، حکومت را برای خدمت‌گذاری برای همه مردم ملتزم می‌کند. کار اطلاعاتی مبتنی بر اخلاق است.

وی اطلاعات با بیان اینکه دستگاه امنیتی آرامش را در جامعه حکفرما می‌کند، گفت: هم‌چنین باید از بدگمانی بپرهیزید. بدگمانی موجب ناهنجاری در جامعه می‌شود.

علوی افزود: ترس ابزار مقابله با دشمن است نه مردم. هم‌چنین امکانات دفاعی را باید تجهیز کنیم تا دشمن بترسد و قدرت دفاع وجود داشته باشد. رشد در همه امور مخصوصا رشد فرهنگی در ارامش ایجاد می‌شود. ابزار مدیریت جامعه اسلامی آرامش است و چرخ‌های فرهنگ، اقتصاد و دانش و پژوهش با آرامش به حرکت در‌می‌اید.

وزیر اطلاعات گفت: دانشجویان و استادان در امنیت و آرامش می‌توانند علم تولید کنند و اگر می‌خواهیم جامعه رشد کند باید آرامش در دانشگاه‌ها باشد.

علوی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به دنبال امنیت متکی بر دانش و عقلانیت است، گفت: این امنیت می‌تواند زمینه رشد و بالندگی را ایجاد کند.

وزیر اطلاعات در پایان افزود: تعاملات بین‌المللی باید با هوشمندی باشد. اگر افرادی با اهداف غیر علمی اما به بهانه هیات‌های علمی بخواهند با دانشگاه‌ها همکاری کنند دستگاه امنیتی از ورود آنها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز