خبرگزاری کار ایران

آمانو در نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ایران به تعهداتش در برجام پایبند است

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۱۰۶

آمانو در شروع جلسه سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سخنانی گفت که ایران تعهدات هسته‌ای خود در برجام را اجرا کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس در شصت و یکمین نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران از سال گذشته تاکنون اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ایران تعهداتی در چارچوب برجام بر عهده گرفته است، افزود: این کشور به تعهداتش پایبند بوده است. این کشور تحت شدیدترین فرایند راستی آزمایی هسته‌ای قرار دارد.

آمانو گفت: آژانس به راستی‌آزمایی اجرای تعهدات و عدم استفاده از مواد هسته‌ای ذکر شده در قرارداهای امنیتی توسط ایران و بررسی وجود مواد و اقدامات هسته‌ای اعلام نشده در این قرادادها ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، در این کنفرانس که به مدت ۵ روز در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برگزار می‌شود شرکت‌کنندگان درباره‌ موضوعات مختلفی نظیر افزایش همکاری‌های بین‌المللی در زمینه ایمنی هسته‌ای و تقویت فعالیت‌های آژانس در حوزه علوم، فن‌آوری و کاربردهای هسته‌ای و همچنین برنامه‌ همکاری‌های فنی آژانس بحث و گفت‌وگو خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز