خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب اتحاد ملت به محمد توسلی تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۹۹

على شکورى راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامى با صدور پیامى ضمن تسلیت مجدد به مناسبت درگذشت زنده‌یاد ابراهیم یزدی، دبیرکل فقید نهضت آزادی ایران، انتخاب محمد توسلى را به سمت دبیرکل جدید این حزب تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، پیام تبریک دبیرکل حزب اتحاد ملت به محمد توسلى به شرح ذیل است:

بنام خدا

جناب آقای مهندس محمد توسلی

دبیرکل محترم نهضت آزادی ایران

با عرض سلام و تسلیت مجدد به مناسبت درگذشت زنده‌یاد دکتر ابراهیم یزدی، دبیرکل فقید نهضت آزادی ایران، انتخاب جنابعالی را به سمت دبیر کل جدید این حزب دیرپا تبریک می‌گویم.

نهضت آزادی ایران حزبی دین مدار و اصلاح طلب بوده و از سابقه ای طولانی در پیش و پس از انقلاب برخوردار است. در جریان انقلاب اسلامی با حضرت امام خمینی(ره) همراه بود و پس از پیروزى انقلاب، اعضاء برجسته آن بخصوص مرحوم مهندس مهدى بازرگان، در استقرار نظام جمهورى اسلامى ایران نقشى موثر داشتند. از آن پس در کسوت حزبى منتقد به سیاست ورزى اصلاح طلبانه مشغول بوده و هیچگاه مرام خود را فرو ننهاده و از پاى ننشسته است.

مرحوم یزدی در پیام تبریکى که پس از صدور پروانه فعالیت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی براى اینجانب فرستادند، اصلاح طلبی را فراتر از کنش سیاسی و به عنوان یک مشی و مرام معرفی کردند که داراى مولفه هاى توسعه سیاسی دموکراسی خواهانه، خشونت پرهیزی، قانون مداری، حرکت گام به گام و تدریجی، تحزب و نهایتا قرائت نواندیشانه از دین که با نیازهای امروز بشر منطبق باشد، است. خرسندم که اعلام کنم این موارد همانهایى هستند که قاطبه اصلاح طلبان از جمله حزب اتحاد در آن اشتراک نظر دارند.

امید است در دوره دبیرکلی جنابعالی که از نیروهای متدین، معتدل و آگاه به شرایط سیاسی و اجتماعی هستید فرآیند سیاست ورزى اصلاح طلبانه در این حزب همچنان ادامه داشته و تعامل سازنده با احزاب اصلاح طلب و نیروهاى سیاسی موثر در جامعه تداوم و گسترش یابد.

دور از انتظار نیست که نهاد هاى مسئول در نظام جمهورى اسلامى با تجدید نظر در سیاست هاى گذشته و رویکردهاى امنیتى از حضور رسمی و آزاد همه جریان هایی که التزام عملی خود به قانون اساسی را اعلام و اثبات کرده اند استقبال کنند و کشور نیز از حضور سازنده آنها بهره ببرد.

علی شکوری‌راد

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

۱۳۹۶/۶/۲۷

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز