خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی:

ادامه بدون خدشه برجام نیازمند اجرای تعهدات همه کشورها است

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۷۳

رئیس سازمان انرژی اتمی که در راس هیاتی برای شرکت در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده است، صبح امروز به عنوان اولین سخنران مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مختلف هسته‌ای را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان یک توافق مهم بین‌المللی و ضرورت پایبندی همه کشورهای شرکت‌کننده از جمله نکات مهم این سخنرانی بود. 

علی اکبر صالحی ضمن اشاره به اجرای برنامه هسته‌ای کشورمان و شفافیت بالایی که در این فعالیت‌ها با توجه به تعداد بازرسی‌ها و دسترسی‌های ارائه شده به آژانس وجود دارد به مشکلات غیرقابل قبول ایجاد شده از جانب آمریکا اشاره کرد و گفت: بدون تردید ادامه بدون خدشه برجام نیازمند اجرای تعهدات همه کشورها بر اساس برجام است. 

وی بهانه‌های خود ساخته با اغراض سیاسی در ادامه اجرای برجام را باعث تخریب برجام و به ضرر همه طرف‌ها و نیز جامعه بین‌الملل دانست. 

معاون رئیس‌جمهور با تقبیح مواضع خصمانه آمریکا در راستای تخریب برجام فشارهای اخیر امریکا و طرح خواسته‌های غیرقابل توجیه در خصوص راستی‌آزمایی برنامه کاملا صلح‌آمیز هسته‌ای برخلاف توافقات به طور کامل مشخص شده در طول مذاکرات را غیرقابل قبول خواند. 

صالحی ابراز امیدواری کرد که آژانس به ویژه مدیرکل در مقابل این تحرکات با بی‌طرفی به طور منصفانه و حرفه‌ای عمل کرده و از اطلاعات فنی، صنعتی و حساسی که در نتیجه بازرسی‌ها به دست می‌آورد کاملا مراقبت نماید. 

وی افزود که موفقیت آژانس در این خصوص نه تنها به نفع ایران بلکه به نفع همه اعضای جامعه بین‌المللی خواهد بود. 

ضرورت گسترش همکاری‌های فنی آژانس با اعضا، رعایت همه مواد معاهده عدم اشاعه هسته‌ای توسط همه کشورها، ضرورت همکاری کشورها در زمینه مقابله با تروریسم هسته‌ای به خصوص خرابکاری سایبری‌، پیشرفت‌های مختلف کشورمان در زمینه‌های مختلف انرژی هسته‌ای از جمله صدور رادیو دارو به کشورهای مختلف و ایمنی هسته‌ای از دیگر موضوعات مورد اشاره در سخنرانی رئیس هیات ایرانی شرکت‌کننده در شصت و یکمین اجلاس کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز