خبرگزاری کار ایران

از سوی بنیاد مستضعفان؛

اسناد درخواست مجوز ساخت پلاسکو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۷۰۹

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی چهار سند را مربوط به درخواست صدور دستور نقشه و پروانه ساخت، تخریب، گودبرداری، مطالعات مکانیک خاک و تجهیز کارگاه منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران حدود ساعت هشت صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد و پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش‌نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به‌طور کامل فرو ریخت.

در مجموع یک‌هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد، فعال بود. گفته می‌شود 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.

بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می‌کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند. در این ساختمان که سال 1341 احداث شده بود، 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بودند.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از روزهای آغازین بروز این حادثه اعلام کرد پس از اخذ پروانه، ساختمان پلاسکو را در 2 سال می‌سازد. از اسفندماه سال گذشته و تشکیل کمیته پلاسکو در بنیاد مستضعفان و پیگیری از نهادهای ذیربط مانند شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران، سازمان میراث فرهنگی، دادستانی استان تهران و... مقدمات ساخت به‌طور جدی دنبال شده است.

عزم همه دستگاه‌های ذیربط، صدور مجوز و رعایت حقوق کسبه آسیب دیده پلاسکو، بنیاد مستضعفان، اتاق اصناف و شورای ساختمان پلاسکو را در تسریع ساخت و ادامه فعالیت تجاری کسبه یاری می کند. شرکت رامان از شرکت‌های برتر هلدینگ عمران و مسکن بنیاد، نماینده این نهاد برای پیگیری و ساخت دوباره پلاسکوست. تاریخ اسناد منتشر شده به یازدهم مردادماه امسال برمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز