خبرگزاری کار ایران

سردار حاجی‌زاده:

به مرکز کنترل فرماندهی آمریکایی‌ها نفوذ کردیم/ارتشی همتراز سپاه در دنیا نمی‌بینم/ مذاکره هیچ فایده ای ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۸۵۸

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از نفوذ به مرکز کنترل فرماندهی آمریکا خبر داد و گفت: شاید بتوانیم از مسئولان اجازه بگیریم واسنادی را منتشر و امریکایی‌ها را بیشتر افشا و مفتضح کنیم که چه در عراق وسوریه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در برنامه بدون تعارف بخش خبری ۲۰:۳۰ با بیان اینکه بچه جنوب تهران بوده و از سال ۵۹ تا پایان جنگ در جبهه‌ها حضور داشته است، گفت: در برخی از عملیات‌ها به عنوان تک تیرانداز حضور داشتم. برخی از عملیات‌ها سخت بود که به طور نمونه در یکی از عملیات ها که شب رفتیم ۳۵۰ نفر بودیم و برگشتنی ۱۷۰ نفر بودیم و نیمی از همرزمان شهید شدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات‌های کربلای ۵ و والفجر ۸ به عنوان عملیات‌های سخت یاد کرد و گفت: من در عملیاتی حضور داشتم که اسلحه نداشتیم و با دوستان گفتیم وقتی به عراقی‌ها برسیم چیزی گیرمان می‌آید. در ابتدا سپاه هیچی نداشت اما در پایان جنگ ما تیپ و لشگر زرهی، توپخانه و پیاده داشتیم.

وی درباره حمله‌هایی که بعضا به سپاه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: دشمنان که به سپاه حمله و تهاجم می کنند و خط قرمزشان سپاه است، بخاطر این است که احساس می کنند اگر سپاه نباشد مشکلشان حل می‌شود.

 سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه علت این هجمه‌ها قدرت سپاه پاسداران است، ادامه داد: تنها بخشی از قدرت سپاه به نمایش گذاشته شده است و مثل گوشه ای از یخ است که از آب بیرون می‌زند. نمی‌شود همه توانمندی‌ها را نشان داد اما اسراییلی‌ ها و امریکایی‌ها می دانند که با این سپاه نمی شود شوخی کرد.

وی سپاه پاسداران را قدرت اول منطقه عنوان کرد و گفت:‌ مگر امریکایی‌ها برای برای تجزیه سوریه و عراق نیامدند اما الان چه اتفاقی افتاده است؟ الان خواسته‌های ایران محقق شده یا آنها؟ اوضاع نشان می‌دهد ما قدرتمندیم.من ارتشی همتراز سپاه در دنیا نمی‌بینم.شما ببینید خیلی از ارتش های جهان برای مقابله با تکفیری جمع شدند اما در گِل گیر کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مورد اینکه گفته می‌شود عملیات موشکی سپاه به مواضع داعش اصابت نکرده است، اظهار کرد: همزمان با عملیات پهبادهای ما در بالای منطقه بود و رهگیری آن سرجنگی و اصابت به هدف را نشان داد. کسی در اصل مسئله ان قلتی ندارد. تبلیغاتی می شود اما می بینید بعد این عملیات رفتارشان تغییر کرد. دیدند کجا هدف گیری و کجا زده شد.

این فرمانده ارشد نظامی با تاکید بر اینکه موشک‌ها به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کرد، گفت: وقتی برای گرفتن مجوز عملیات خدمت فرمانده کل قوا رسیدیم، حضرت آقا گفتند غیرنظامیان نباید کشته شوند و ما بهک ار خود اطمینان داشتیم والا نمی توانستیم چنین ریسکی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از اینگونه خبرهای خوش نیز در آینده خواهیم شنید، اظهار کرد: بله. شاید بتوانیم از مسئولان اجازه بگیریم واسنادی را منتشر و امریکایی‌ها را بیشتر افشا و مفتضح کنیم که چه در عراق وسوریه کردند. ما به مرکز کنترل فرماندهی امریکایی‌ها در این چندسال نفوذ کرده و حضور داشتیم و می دیدیم کجا را می بینند و کجا را می زنند و از کنار چه چیزهایی عبور می‌کنند و چگونه از داعش حمایت می‌کنند. اگر روزی اجازه انتشار داشته باشیم امریکایی‌ها مفتضح خواهند شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها داعش را درست کردندو در طول این چند سال مدیریت کردند. آنها برنامه های سنگینی برای منطقه داشتند که سپاه همه طرح ها را با شکست مواجه کرد.

سردار حاجی‌زاده درباره پیشنهاد خود مبنی بر اینکه برای جلوگیری از فشارهای امریکا باید اقدامات متقابل پرهزینه برای امریکایی‌ها انجام داد، گفت:‌ دربرابر امریکا کوتاه آمدن و معامله هیچ فایده ای ندارد چرا که حداقل شرایط گفت‌وگو و معامله را قائل نیستند و نگاه از بالا به پایین دارند و باید مقابل آنها بایستیم. همانگونه که در حوزه تسیحات نظامی، موشکی و سامانه راداری که به تراز جهانی رسیدیم با کار جهادی بوده است.

وی درباره ناوهای آمریکا در منطقه نیز گفت: ناوهای هواپیمابر و ناوچه‌های امریکایی یک زمانی ترس داشت ولی امروز به نقطه‌ای رسیدیم که این‌ ناوها به سیبل تبدیل شدند و خود آمریکایی ها هم این را می‌دانند.

این فرمانده ارشد نظامی در پاسخ به افرادی که معتقدند برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد، گفت: قدرت نظامی، رهبری، وحدت و یکپارچگی ملت توانست تهدیدات را دور کند و مذاکره هیچ فایده ای ندارد.

سردار حاجی‌زاده درباره اینکه گفته بود نگرانی ما از آقازاده ها و برادرزاده ها است، اظهار کرد: مگر این اختلاس‌ها و دزدی‌ها را نمی بینید. در یک شهر کوچک یک فردی که زمین‌خوار است برای زمین‌های سپاه سند گرفته و الان رییس شورای شهر شده است. او با زد و بند به اینجا رسیده و تا زمانی که این افراد بواسطه پدران و فامیل ها خود کاره ای می شوند گرفتاری‌های کشور ادامه دارد.

سردار حاجی‌زاده در مورد اظهارات برخی از افراد داخلی در مورد سپاه اظهار کرد: این افراد کم تعداد هستند و حتی مخالفان سپاه قدر امنیت و اینکه سایه جنگ را سپاه و نیروهای مسلح دور کرده‌اند را می‌دانند.

وی درباره اینکه برخی برای انتقاد از سپاه به گفته امام خمینی مبنی بر اینکه سپاه نباید وارد عرصه سیاسی شود اشاره می‌کنند، گفت:‌مگر سپاه در کارهای سیاسی دخالت کرده است. اگر کسی کاری کرد نباید آن را به حساب کل سپاه گذاشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره این گفته خود که اگر آمریکایی‌ها مادر بمب‌ها را دارند ما پدر بمب ها را داریم، اظهار کرد: صنایع دفاع به سفاش نیروی هوافضا بمب‌هایی تولید کرده که وزن آنها۱۰ تن است و از هواپیماهای ایلوشین رها می شود. این بمبی که بخاطر وزن آن، اگر به نقطه ای اصابت کند، قدرت تخریبی بالایی دارد.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به این پرسش که چند فرزند دارد و آیا برای آنها تا کنون سفارشی کرده است، گفت: سه فرزند دارم. یکی از آنها برای اینکه مدافع حرم شود کلی به ما فشار آورد که در نهایت توانستیم او را ۱۵ روز به عنوان مدافع حرم بفرستیم.

وی در پایان گفت:‌ راه حل مشکلات کشور فقط و فقط با تبعیت از رهبری و پیمودن مسیر انقلابی است. با غرب گرایی به هیچ کجا نخواهیم رسید. جنگ را با انقلابی بودن حل کردیم و به موشکی رسیدیم وکارهای بزرگی انجام دادیم و باید همین را ادامه دهیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز