خبرگزاری کار ایران

علیرضا رحیمی:

آموزش و پرورش از فقر استانداردهای متعددی در بخش‌های نرم و سخت در رنج پنهان است

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۸۴۱

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد آموزش و پرورش کشورمان به طور کلی علاوه بر مشکلات آشکار و جاری در بخش منابع مالی، از خلا و فقر استانداردهای متعددی در بخش‌های نرم و سخت در رنج پنهان است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی در یادداشتی با عنوان «استاندارد و ایمنی مدارس و مراقبت همگانی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبر کوتاه بود اما همزمان با روز مهم جهانی سوادآموزی رخ داد.  

آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در مشگین شهر/ تعطیلی مدرسه در آستانه ماه مهر

با تلاش چند ساعته ماموران آتش‌نشانی آتش‌سوزی مدرسه دخترانه حجاب درخیابان شهدای مشگین شهر مهار شد.

در شرایطی که همه شهرها و روستاهای کشور در آستانه مهرماه مشغول آماده‌سازی مدارس برای استقبال از دانش‌آموزان هستند چنین خبر تلخی در روز جهانی سوادآموزی بسی ناخوشایند است.

خانواده‌های داغدار هرمزگانی در میناب و رودان در حالی جای خالی فرزندان عزیزشان را در اول مهرماه نظاره‌گر هستند که یک ملت همدرد و شریک غمشان خواهند بود.

به نظر می‌رسد آموزش و پرورش کشورمان به طور کلی علاوه بر مشکلات آشکار و جاری در بخش منابع مالی، از خلا و فقر استانداردهای متعددی در بخش‌های نرم و سخت در رنج پنهان است که گاها خسارات آن مستقیما دامنگیر دانش‌آموزان و خانواده‌ها و معلمین می‌شود.

نوسازی مدارس فرسوده، تامین تجهیزات آموزشی، ارتقای وضعیت بهداشتی مدارس، ایمن‌سازی مدارس در دو بخش ساختمان و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، تقویت ایمنی در سرویس‌های حمل و نقل اردویی و مدارس، بخشی از چالش‌های حوزه سخت فراروی آموزش و پروش در تمامی استان‌های کشور است.

در مهر ۹۶ وزیر جدید چالش‌های سختی را در پیش خواهد داشت که بدون معاونین و مدیران قوی و همدلی و عزم فراگیر همه مسئولین برای یاری آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی از این چالش‌ها با موفقیت عبور نماید. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز