خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

از همه ابزارهای دیپلماسی برای کمک به مسلمانان میانمار استفاده خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۶۵۴

سخنگوی دولت با بیان اینکه سیاست غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان و محرومان جهان است، تاکید کرد: از همه ابزارهای دیپلماسی برای کمک به مسلمانان میانمار استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایلنا مبنی بر این در حالی این روزها شاهد فجایع میانمار هستیم که تاکنون چندین بار این موضوع در دستور کار شورای امنیت سازان ملل قرار گرفته اما به جایی نرسیده و عمده دلیل آن وتو و مخالفت چین و روسیه با پرداختن به این موضوع است با توجه به همکاری‌ها و تعامل جدی ایران با این دو کشور آیا قرار نیست مقام‌های ایران برای جلوگیری از این بحران با کشورهای چین و روسیه وارد مذاکره شوند، گفت: رخ‌داد غم‌انگیز و واقعا تاسف‌برانگیز فجایع انسانی در کشور میانمار در حال انجام است. دولت و ارتش این کشور مسئول کشتار و قتل‌عام مردم بی پناه و مظلوم میانمار است.

وی با بیان اینکه ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران با مسلمانان مظلوم میانمار ابراز همدردی می‌کند، اظهار داشت: شما شاهد بودید که آقای رئیس‌جمهور در سفر به قزاقستان این مطلب را عنوان کردند و این اجلاس را فرصتی برای تهیج سایر کشورها در رساندن کمک به آسیب‌دیدگان دانستند. جمعیت هلال احمر ما کمک‌های گسترده‌ای به مسلمان میانمار کرده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه نمی‌توانیم نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت باشیم، تصریح کرد: سیاست غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان و محرومان جهان است. 

نوبخت درباره اینکه آیا ایران مذاکراتی را با چین و روسیه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: ما از همه ابزارهای دیپلماسی خود استفاده خواهیم کرد. اما متاسفانه واکنش مناسبی از مراجع جهانی تاکنون ندیده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز