خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در دیدار وزیر خارجه پاکستان:

تروریسم با تحریف فرهنگ دینی از بیکاران جوان سربازگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۴۸۴

معاون اقتصادی رییس جمهور در دیدار وزیر خارجه پاکستان، تاکید کرد که شرایط امروز منطقه، همکاری هر چه بیشتر ایران و پاکستان را در حوزه امنیت و توسعه منطقه‌ای ضروری‌تر می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان عصر دوشنبه در دیدار "خواجه محمد آصف" ، با بیان اینکه فوری ترین گامها باید در حوزه بانکی و حمل و نقل برداشته شود، اظهارداشت: اگر چه سطح تجارت دو کشور ۳۵ درصد رشد نشان می دهد ولی در فضای پس از تحریم باید شاهد جهش در مناسبات اقتصادی  و رسیدن به هدف ۵ میلیارد یورو باشیم.

وی تصریح کرد: اجرای توافق خط اعتباری دوطرفه ۵۰۰ میلیون یورویی بانکهای مرکزی و گشایش شعبه بانک در دو کشور باید در ۳ ماه آینده تحقق یابد.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: برقراری خط کشتیرانی مسافری و باری بین چابهار و کراچی و خط پروازی مستقیم بین دو کشور می تواند زمینه ساز همکاری های بلندمدت تر شود.

نهاوندیان همچنین با بیان اینکه "تروریسم با تحریف فرهنگ دینی از بیکاران جوان سربازگیری می کند"،  اظهارداشت:اگر چه مقابله نظامی و سیاسی با تروریسم ضروری است ولی برخورد ریشه ای با افراط گری مستلزم همکاری همزمان در حوزه فرهنگ و اقتصاد است.

وزیر خارجه پاکستان  نیز در این دیدارخواهان سرعت گرفتن مذاکرات تجارت ترجیحی و آزاد بین ایران و پاکستان شد و تاکید کرد: برای گسترش روابط بانکی، باید از مانع ارزیابی های نادرست برخی موسسات گذر کنیم.

"خواجه محمد آصف" همچنین همکاری پاکستان و ایران در حوزه برق و گاز را به نفع هر دو طرف و منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد تا دیدار بعدی سران دو کشور ، گامهای فوری موثری برای گسترش همکاری های اقتصادی برداشته شود.

وی با بیان اینکه  ارتباط ریلی و جاده ای گوادر – چابهار ، ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت منطقه را ارتقاء خواهد بخشید، گفت:همکاری سه جانبه پاکستان ، ایران و چین برای سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و انرژی سرعت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز