خبرگزاری کار ایران

امضای یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان بازرسی ایران و آمبودزمان قرقیزستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۶۹۹

پس از مراسم اختتامیه اجلاس بین‌المللی آمبودزمانی و حقوق بشری تحت عنوان «نقش آمبودزمان برای تقویت اقدامات هنجاری و قانونی در زمینه حقوق بشر» در جمهوری قرقیزستان برگزار شد، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با رئیس آمبودزمان قرقیزستان، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، ایران و قرقیزستان در نهادهای منطقه‌ای آمبودزمان آسیایی و مؤسسه آمبودزمان بین‌المللی و مرکز همکاری منطقه‌ای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو همکاری‌های مشترک داشته‌اند.

با توجه به تجربه مشترک مذکور و ظرفیت سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و آمبودزمان کشور قرقیزستان، این تفاهم‌نامه همکاری برای ارتقاء سطح کیفی امور نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی در دستگاه‌های اجرایی دو کشور به امضاء طرفین رسید.

همکاری‌های دوجانبه در زمینه فعالیت‌های آمبودزمانی و رسیدگی به شکایات مردمی، تبادل تجارب و اطلاعات در حوزه فعالیت‌های آمبودزمانی از جمله اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات و تصمیمات مهمی که از سوی مراجع و نهادهای اجرایی در ایران و قرقیزستان اتخاذ می‌شود، اعزام هیات‌ها و کارشناسان دو کشور برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه‌های کاری فعالیت‌های آمبودزمانی و دعوت از یکدیگر برای شرکت در مجامع، هم اندیشی‌های آموزشی، نشست‌ها و اجلاس‌های بین‌المللی است.

گفتنی است در اجلاس بین‌المللی قرقیزستان که از ١٥ تا ١٧ شهریور از سوی آمبودزمان این کشور و با همکاری دفتر برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) و سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در قرقیزستان برگزار شد، نمایندگان آمبودزمان‌های منطقه اورآسیا و رؤسای نظارت و بازرسی و نهادهای آمبودزمانی اتریش، فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری ترکیه، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری‌های مولداوی، لاتویا، لتونی، مغولستان، تاجیکستان، ارمنستان، قزاقستان و ازبکستان و نمایندگان سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دبیرکل موسسه آمبودزمان بین‌المللی (IOI) حضور داشتند. این اجلاس با صدور قطعنامه‌ای روز گذشته در منطقه ایسیک‌کول به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز