خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای عالی سیاست‌گذاری دیالوگ خوبی با جامعه برقرار کرده است/ تشکیل اتاق فکر مشترک شورای عالی و اعضای شورای شهر، امری عادی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۵۶۸

یک عضو کمیته ارزیابی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره تغییر ساختاری در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نرسیده‌ایم و در حال جمع‌آوری نظرات مختلف هستیم.

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین فعالیت کمیته ارزیابی شورای عالی سیاستگذاری با بیان این که جلسات در این کمیته در‌حال پیگیری است، گفت: باتوجه به اینکه اساس کار شورای عالی سیاست‌گذاری بر اجماع نظر است. در همین راستا ما در حال حاضر پیگیر نظرات کارشناسان هستیم.

وی با اشاره به این نکته که برخی از چهره‌های سیاسی علاقمند به کار شورای عالی سیاست‌گذاری هستند، عنوان کرد: افراد آشنا در عرصه سیاست به ساز و کار شورای عالی سیاست‌گذاری علاقه دارند و نظراتی را نیز بیان کرده‌اند. در این دوره که قصد ما برطرف کردن نقدها و انتقادات به شورا بود، با این اشخاص تماس گرفته شد و از آنان در این باره نظرخواهی شد.

معاون پارلمانی دولت اصلاحات تاکید: شورای عالی سیاست‌گذاری به کار و فعالیت خود در حال حاضر ادامه می‌دهد. ما در این بازنگری قصد داریم ساختار شورای عالی سیاست‌گذاری، کارکردها و عملکردها، نرم‌افراز ، آئین‌نامه ، ظوابط کاری و مسائل مختلف را که به بهبود کار شورای عالی کمک می‌کند، تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بازنگری‌ها توسط هیأت رئیسه شورای عالی، شورای استان‌ها و سایر کمیته‌ها در حال بررسی است.

مهم‌ترین نقد به شورای عالی سیاست‌گذاری نحوه بستن لیست شوراها بود

میرلوحی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین نقدی درباره شورای عالی سیاست‌گذاری چیست، گفت: ابتدا باید بگویم که ما هنوز به جمع‌بندی کامل نرسیده‌ایم و بررسی‌ها ادامه دارد اما از قرائن آن‌چه که پیداست، بیشترین انتقادات به ساختار شورای عالی درباره کیفیت انتخاب اعضا و بستن لیست نبود.

وی ادامه داد: شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تا جایی که ما از نقطه نظراتشان آگاهی پیدا کردیم به عملکرد شورا انتقاداتی داشتند اما بر کلیات همه اتفاق نظر دارند.

شورای عالی سیاست‌گذاری دیالوگ خوبی با جامعه برقرار کرده است

استاندار پیشین سمنان تاکید کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری تاکنون عملکرد مناسبی داشته است و توانسته گام‌های موثری در جهت فراگیر شدن جریان اصلاحات بردارد.

وی افزود: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان توانسته دیالوگ مناسبی با جامعه، افکار عمومی و رأی‌دهندگان برقرار کند و توانسته با راهبردهایی که انتخاب کرده اعتماد عمومی را جلب کند.

میرلوحی درباره تشکیل اتاق فکر در کنار شورای شهر تهران گفت: باتوجه به این که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دعوت‌کننده مردم به انتخابات بود، این مطلب از ابتدای تشکیل مجلس دهم مطرح شد و موضوعی طبیعی است.

وی ادامه داد: مطرح کردن چنین پیشنهادی از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کاملا عادی است زیرا جریان اصلاحات افکار عمومی را جلب و ترغیب کرد که رأی دهند. امروز اصلاحات جایگاه و اعتباری بین مردم دارد.

استاندار پیشین آذربایجان غربی تاکید کرد: طبیعی است شورای عالی سیاست‌گذاری رابطه‌اش را با فراکسیون امید حفظ و ارتباطش را با منتخبان مردم نهادینه کند.

وی در ادامه با اشاره به همایش منتخبان شوراهای کشور با شورای عالی سیاست‌گذاری عنوان کرد: چندی پیش ما همایشی با منتخبان شوراها استان  برگزار کردیم و در آن‌جا چگونگی ارتباط با آنها مورد بررسی قرار گرفت، اساس کار شورای عالی سیاست‌گذرای تعامل است.

میرلوحی در ادامه تشریح کرد: ما یک جلسه با شورای ۵۱ نفره لیست امید داشتیم که از دل آن یک کارگروه ۶ نفره که ۳ نفر منتخب شوراها و ۳ نفر از نمایندگان تهران بودند، در آن حضور داشتند. آیین‌نامه‌ای تدوین شد که مورد تایید همه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تعامل شورای شهر با شورای عالی سیاست‌گذاری مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است و درصدد هستیم این هماهنگی‌ها بیشتر افزایش یابد. امیدواریم شورای عالی فرصتی برای پیشبرد امور باشد.

بعد از انتخابات مجلس دهم مطرح شد شورای عالی سیاست‌گذاری منحل شود

معاون پارلمانی دولت اصلاحات در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این اظهار نظرات به سید محمد خاتمی انتقال پیدا کرده است یا خیر، گفت: کمیته ارزیابی به جمع‌بندی نهایی نرسیده است که آن را با آقای خاتمی در میان بگذارد.

وی با بیان این مطلب که بعد از پیروزی در انتخابات این مسئله مطرح شد که شورای عالی بماند یا خیر، عنوان کرد: بعد از انتخابات دهم اسفند سال ۹۴ این موضوع مطرح شد که آیا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان بماند یا خیر. از اسفند ۹۴ تا شهریور ۹۵ ما مسائل را بررسی کردیم و باتوجه به تجربیات قبل قرار شد شورا به کار خود ادامه دهد. وقتی که مردم اعتماد کردند و به لیست‌های ارائه شده رأی دادند وظیفه ما نیز نسبت به گذشته سنگین‌تر شده است و نتیجه این شد که شورا نباید منحل شود بلکه باید با تغییراتی در دورن خود به کارش ادامه دهد.

میرلوحی تاکید کرد: قطعا با استفاده از تجربیات گذشته ما در آینده گام‌های موثری برمی‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز