خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد:

افزایش ۲۳ درصدی تلفات غرق شدگی در چهار ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۱۸۵

در چهار ماهه نخست سال جاری ۴۴۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۳۶۵ نفر بود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، در چهار ماهه امسال از کل تلفات غرق‌شدگی در کشور ۳۷۰ نفر مرد و ۷۹ نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در مدت مشابه سال قبل ۳۱۷ و تعداد زنان ۴۸ نفر بوده است.

بر اساس این گزارش در چهار ماهه نخست سال جاری ۴۴۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست داده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۳۶۵ نفر بود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین  در این مدت استان های خوزستان با ۶۸، آذربایجان شرقی با ۵۹، فارس با ۴۴، اصفهان با ۳۳ و مازندران با ۳۲ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته اند. آمار تلفات در دیگر استان‌ها کمتر از ۲۰ نفر و در تعداد قابل توجهی کمتر از ۱۰ نفر بوده است. استان خراسان جنوبی نیز در این مدت هیچ مورد مرگ بر اثر غرق‌شدگی نداشته است.

لازم به ذکر است علت بالا بودن آمار تلفات غرق‌شدگی در استان آذربایجان شرقی طی چهار ماهه نخست سال جاری، وقوع سیل فروردین ماه در این استان است که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد ضمن آنکه طی این ماه‌ها بیشتر تلفات غرق شدگی در رودخانه ها به ثبت رسیده و به همین دلیل استان مازندران در رتبه پنجم آمار تلفات قرار گرفته است.

در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی مربوط به روخانه ها است. در این مدت ۱۴۶ نفر در روخانه ها جان خود را از دست داده اند که ۳۲.۵ درصد از کل تلفات این مدت را در برمی گیرد؛ پس از آن کانال های آب با ۵۱ فوتی، دریا با ۴۳ (۴۰ نفر خارج محدوده طرح و ۳ نفر در محدوده مجاز)، استخر کشاورزی با ۴۱، دریاچه مصنوعی و سد با ۳۲، استخر شنا با ۲۹، چاه با ۱۶، حوض و حوضچه با ۱۲ و دریاچه طبیعی با چهار نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

۷۵ نفر نیز در مکان‌هایی دیگر به جز موارد ذکر شده  جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست داده اند.

در تیر ماه امسال نیز ۱۵۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان باخته اند که نسبت به تیر ماه سال قبل ۲۷.۷ درصد بیشتر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز