خبرگزاری کار ایران

خاتمی:

برخی برای جذب حداکثری، ابوذرها را طرد و ابوجهل‌ها را جذب می‌کنند/ آرزوی آمریکا این است که فریاد «مرگ بر آمریکا» از زبان مردم ما بیفتد

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۱۴۹

عضو شورای عالی حوزه با اظهار تاسف از اینکه برخی در داخل برای جذب حداکثری حاضرند ابوذرها را در کشور اسلامی طرد و به جذب ابوجهل ها بپردازند، گفت: هنر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سازش ناپذیری در مقابل دشمن و اسلام آمریکایی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی، شامگاه جمعه در ویژه برنامه مراسم گرامیداشت شهدای مظلوم منا، در صحن جامع حرم رضوی، گفت: شهدای منا لب تشنه جان دادند و تشنگی اباعبدالله(ع) را با تمام وجود درک کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: شهیدان منا سه مدال افتخار دارند، «مهمان ویژه خدا و در حال احرام» بودند، حاجی وقتی مُحرم می شود مهمان ویژه خداست، شهدای منا در این حال به دیدار خدا رفتند.

وی، مدال افتخار دیگر شهیدان منا را، «مهاجر الی الله» خواند و افزود: خداوند در آیه ۱۰۰ سوره نساء به جایگاه این شهدا اشاره کرده است «وَمَنْ یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِی الْأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَةً ۚ وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا/ و هر کس در راه خدا (از وطن خویش) هجرت کند در زمین برای آسایش و گشایش امورش جایگاه بسیار خواهد یافت، و هر گاه کسی از خانه خویش برای هجرت به سوی خدا و رسول بیرون آید و در سفر، مرگ وی فرا رسد اجر و ثواب چنین کسی بر خداست و خدا پیوسته آمرزنده و مهربان است».

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرموان این فاجعه، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری درحادثه منا اگر عمد نباشد، قطعا سوء تدبیر بوده است و جهان اسلام باید  گریبان اینها را بگیرد، همین افرادی که امروز در یمن و سوریه آدم می کشند، کسانی شهید حججی را بی رحمانه به مسلخ بردند و به شهادت رساندند، قاتل و سرمایه گذار کشتار انسانی در این مناطق، خائنان به خانه خدا هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به تبیین جایگاه انقلاب اسلامی و اسلام ناب و تفاوت آن با اسلام آمریکایی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مردم جان گرفت، این انقلاب هواداران فراوانی در دنیا داردکه به ظالمین اعتراض می کنند.

خاتمی ادامه داد: اگر امروز در آمریکا در برابر نژاد پرستی مقاومت می شود، آنها مسلمان نیستند، اما دل و جرأت را دارند و این شجاعت را از انقلاب اسلامی دریافت کرده اند، نمونه های دیگر این مقاومت در بحرین، یمن، عراق و سوریه است، این همان آوازه انقلاب اسلامی است .

وی در ادامه،  به حضور آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، عراق و سوریه به مقابله با داعش می پردازند؛ دیروز عراقی ها موصل را آزاد کردند و فردا قطعاً به مرز سوریه خواهند رسید، این در حالی است که آمریکا ائتلافی برای مقابله با داعش تشکیل داده ولی در عمل به داعش کمک می کند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: شهید حججی را داعشی ها به شهادت نرساندند، بلکه سربازانی که در آموزشگاه های آمریکا جنایت را یاد گرفته اند، به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: عربستان ادعا می کند کانون مبارزه با داعش و تروریست منطقه است، در صورتی خود یکی از سرمایه گذاران و پرورشگاه های تروریست های دنیا است .

خاتمی با بیان این که اگر آمریکایی ها با انقلاب اسلامی مخالفت نکنند، تعجب دارد، یادآور شد: ایران اسلامی شاخ استکبار را شکسته است و یک ابرقدرت اسلامی در برابر آمریکا است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آرزوی آمریکا که مردم ما فریاد «مرگ بر آمریکا» از زبانشان بیفتد، هرگز عملی نخواهد شد و ملت ایران هرگز از مواضع انقلابی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

خاتمی در ادامه به تفاوت اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) اشاره کرد و افزود: اسلام آمریکایی فقط اسم اسلام را یدک می کشد و امروز طرفداران اسلام آمریکایی یمن، سوریه، بحرین، و... را به خاک و خون می کشند.

وی به سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر در مقابل جنایات علیه مسلمانان مظلوم اشاره کرد و گفت: اگر امروز حیوانی در گوشه ای کشته شود، تمام مجامع جهانی آن را محکوم می کنند، اما در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، آمریکا و مرتجع منطقه سکوت کرده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه، وی تصریح کرد: پیروان اسلام ناب در قاموسشان سازش اسلام آمریکایی نیستند و از اصول خود کوتاه نمی‌آیند و در برابر بیگانگان اشدا علی الکفار، استوار، محکم و نفوذ ناپذیرند.

 خاتمی با اظهار تاسف از اینکه برخی در داخل برای جذب حداکثری حاضرند ابوذرها را در کشور اسلامی طرد و به جذب ابوجهل ها بپردازند، گفت: هنر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سازش ناپذیری در مقابل دشمن و اسلام آمریکایی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تجلیل از شجاعت و دلاوری شهید حججی، گفت: تجلیل از شهید محسن حججی، تجلیل از همه شهدای مدافع حرم است که برای خدا وارد میدان شدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یادآور شد: شهید حججی در مقابل اسلام آمریکایی و جلادان آن طوری رفتار کرد که انگار او آنها را به اسارت گرفته است و با خون خود موج شهادت طلبی را در منطقه ایجاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز