خبرگزاری کار ایران

سفیر پیشین آمریکا در سوریه:

بحران سوریه، وضعیت اسرائیل بدتر کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۲۶

فدریک هوف مشاور اوباما در سوریه تاکید کرد: جنگ، ایران و سوریه را به هم نزدیک کرده است. ده‌ها هزار مبارز طرفدار ایران در سوریه حضور دارند و این حضور اصلی‌ترین دلیل نگرانی‌های اسرائیل است.

به گزارش ایلنا به نقل از نشریه «ویلکلی استاندارد» آمریکا، سفیر سابق آمریکا در سوریه در دوران اوباما روز دوشنبه در اظهارنظری مدعی شده بشار اسد به واسطه حمایت‌های ایران ماندگار و جنگ سوریه را پیروز شد و از قدرتش نیز حفاظت خواهد کرد.

رابرت فورد استاد ارشد موسسه مطالعات خاورمیانه که در گذشته به عنوان سفیر آمریکا در سوریه اعزام شده بود به مجله نشنال گفته: این جنگ کم‌کم فروکش کرده است. اسد پیروز شده و باقی خواهد ماند اما او هرگز پاسخگو نخواهد بود. این واقعیت جدیدی است که باید آن را بپذیریم.

فورد مدعی شده: ایران که با کمک روسیه از اسد حمایت کرده است به نقش خود در سوریه ادامه خواهد داد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: این جنگ ایران و سوریه را به هم نزدیک کرده است. ده‌ها هزار مبارز طرفدار ایران در سوریه حضور دارند و این حضور اصلی‌ترین دلیل نگرانی‌های اسرائیل است.

فورد مدعی شده در صورتی که یک جنگ دیگر میان فلسطین و اسرائیل در پیش باشد بسیاری از این مبارزان وارد میدان جنگ خواهند شد و از حزب الله علیه اسرائیل حمایت می‌کنند. تغییرات در دینامیک سوریه وضعیت را برای اسرائیل بدتر کرده است. 

به گزارش ویکلی استاندارد، «فدریک هوف» مشاور اوباما در سوریه نیز در ماه اگوست مدعی شده بود که سیاست‌های منفعلانه دولت ریشه در ترس از بازگشت ایران به برنامه‌های هسته‌ای و خروج این کشور از توافق هسته‌ای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز