خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه آزاداسلامی خود را ملزم به حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی می‌داند

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۹۹۸

رییس هیات موسس دانشگاه تهران با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص فعالیت های دانشگاه و ضرورت ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه عباسی نماینده املش و رودسر و عضو هیئت رئیسه مجلس، محمد زارعی نماینده کهکیلویه و بویر احمد و عضو کمیسیون صنایع، پور مختار نماینده کبودر اهنگ، مهندس حسن پور نماینده سیرجان و عضو کمیسیون صنایع ، قره خانی نماینده علی اباد کتول و سخنگوی کمیسیون انرژی  و ابوترابی نماینده نجف آباد و رییس کمیته امنیت داخلی کمیسیون قضائی حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

در ابتدای این دیدار منادی معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از تعاملات و ارتباطات دانشگاه با مجلس و دیدگاه های نمایندگان و روند رو به رشد این ارتباطات ارائه کرد و از حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

ولایتی در این دیدار و پس از ارائه نقطه نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و اظهار امیدواری برای ادامه برگزاری جلسات و همچنین خوش آمدگویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت : از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار سپاسگزار هستیم و معتقدیم با برنامه ریزی‌های دقیق پیش بینی شده می‌توان به بسیاری از اهداف و ماموریت‌های محوله در راستای دیدگاه های نظام دست یافت و اینجانب و مسیولان و همکاران در حوزه های مختلف با توجه ویژه و عزم جزم به منظور ارتقاء جایگاه دانشگاه آزاد تلاش خواهیم کرد و دکتر رهبر و دیگر مسئولان دانشگاه نیز در این مسیر حرکت می‌کنند و تحولات مثبتی در حال شکل گیری است.

او در ادامه تصریح کرد: در حوزه‌های فرهنگی در کنار موضوعات آموزشی و پژوهشی با توجه ویژه اقدام شده است و معتقدیم دانشگاه ازاد اسلامی با ارزش ترین ظرفیت فرهنگی نظام و ایران است و حتما باید در راستای ارزش‌های اسلامی، دیدگاه‌های مترقی نظام ، منویات مقام معظم رهبری و منطبق با فرهنگ اسلامی - ایرانی برنامه‌های فرهنگی اجرا شود و در این جهت مصمم هستیم.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران و اقتدار نظام مدیون پشتیبانی و همراهی‌های مردم، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و رشادت های مدافعان حرم ،شهدا ، ایثارگران و شهدای گرانقدری همچون شهید حججی است و دانشگاه آزاد اسلامی خود را ملزم به حفظ ارزش های اسلامی و دینی می داند.

ولایتی رئیس هیئت امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی به انجام سفرهای استانی هم اشاره کرد و گفت : با توجه به ضرورت موجود برای آشنایی با امکانات ، ظرفیت ها و برخی مشکلات ، برنامه سفرهای استانی را در دستور کار قرار داده ایم و اولین سفر هم از مشهد مقدس آغاز شده و امیدواریم در یک برنامه زمانبندی شده بتوان با حضور در استان ها در جهت رفع مشکلات و تلاش برای ارتقا واحدهای استانی گام های جدی تری را برداشت.

در این دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ارایه دیدگاه های خود پرداختند.

عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس با ابراز خرسندی از حضور دکتر ولایتی در راس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فضای بسیار خوب و مناسبی فراهم گردیده و باید برنامه ریزی لازم و تلاش جدی برای دستیابی به ماموریت های تعریف شده و حرکت در مسیر ارزش های انقلاب برداشته شود.

 وی در ادامه تصریح کرد: تحولات ارزشمندی در سطح مدیریتی دانشگاه با توجه مقام معظم رهبری شکل گرفته که امید به توسعه فعالیت ها را فراهم نموده است.

حسن پور نماطنده سیرجان هم در سخنانی به اهمیت فعالیت های فرهنگی در کنار توسعه اقدامات آموزشی اشاره کرد و افزود: انتظار از دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی و حضور جنابعالی و دکتر رهبر افزایش یافته و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق شاهد دستیابی به اهداف تعیین شده باشیم

وی توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم دانست و خواستار توجه هر چه بیشتر در برنامه های مرتبط با این برنامه گردید.

قره خانی نماینده علی اباد کتول هم با اشاره به ضرورت پرهیز از اقدامات باندی و جناحی در دانشگاه و تعریف مسیر درست در راستای اهداف نظام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه ملی کشور است و مجلس هم در تمامی زمینه ها حمایت می کند و باید از تمام ظرفیت های دانشگاه برای ارتقا سطح علمی، پژوهشی و آموزشی بهره برداری کرد و امید به تحولات مثبت در دوره جدید فراهم گردیده است.

زارعی نماینده کهکیلویه و بویراحمد هم با اشاره به جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه آموزش عالی کشور گفت : دانشگاه آزا

د اسلامی در تمامی زمینه ها علاوه بر موضوعات آموزشی و پژوهشی، در حوزه های مختلف دارای امکانات و ظرفیت های ارزشمندی است که با حضور تیم جدید مدیریتی امکان بهره برداری از آنان فراهم شده و باید برنانه ریزی دقیق  در این زمینه صورت پذیرد.

پور مختار نماینده بهار و کبودر آهنگ هم با تاکید بر حمایت مجلس از فعالیت های رو به رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت : تغییرات ارزشمندی آغاز شده که تداوم و استمرار آن بسیار اهمیت دارد و باید در این جهت گان های ارزشمندی را تدبیر و برنانه ریزی کرد.

ابوترابی نماینده نجف آباد هم با ابراز خرسندی از اقدامات دکتر ولایتی و تیم جدید مدیریتی تاکید کرد: بخش عمده ای از در آمدهای دانشگاه وابسته به شهریه دانشجویان است و ضروری است تدابیر جدی تری برای این مهم تدبیر گردد و وابستگی به شهریه ها تا حد ممکن کاهش یابد.

در ادامه جلسه در خصوص برخی از موضوعات مرتبط با دانشگاه های آزاد اسلامی استان های مختلف و مشکلات پیش رو و همچنین پیشنهادات نمایندگان محترم مجلس بحث و تبادل نطر صورت پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز