خبرگزاری کار ایران

واعظی در نمازجمعه تبریز تشریح کرد:

شاخص‌های تشکیل کابینه و اولویت‌ها و اصول دوازده‌گانه دولت‌دوازدهم/ اجرای ۱۱ هزار میلیارد پروژه دولت‌یازدهم در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۱۳۵

رییس دفتر رییس‌جمهوری تاکید کرد: دولت‌دوازدهم برآمده از رأی مردم و متعلق به مردم است و به هیچ جناح، حزب و گروهی تعلق ندارد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز سخن می‌گفت، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت: دولت‌مردان همواره باید نگاهشان به راه و مرام این شهیدان بوده و تداوم راه آنان ،وجهه همت‌شان باشد.

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: هفته دولت از یک‌سو فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد و ارتباط نزدیک‌تر دولتمردان با مردم و از سوی دیگر فرصتی است تا مسئولان با دریافت نظرات و مطالبات مردم، تحقق این درخواست‌ها را در برنامه‌ریزی‌های جدید مدنظر قرار دهند.

وی همچنین با تشکر از حضور حماسه‌ساز مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: لبیک شما مردم به دعوت مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات، نشان‌دهنده عمق درک شما از مسایل و وضعیت کشور و منطقه است و این حضور باعث افزایش اقتدار نظام و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و بدخواهان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با ابلاغ پیام تشکر حسن روحانی از مردم تبریز که یکبار دیگر ایشان را شایسته اعتماد خود دانستند، تصریح کرد: در دولت‌یازدهم تلاش کردیم در داخل وحدت و انسجام همه اقشار مردم و گروه‌های مختلف را تقویت کنیم و در عرصه سیاست‌خارجی نیز تلاش شد با خنثی‌کردن تلاش‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی، تصویری واقعی از ایران در افکار عمومی دنیا ارائه شود که این تلاش‌ها در سایه حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری نتیجه داد و در داخل کشور، شاهد برقراری آرامش و در عرصه خارجی نیز شاهد به ثمر رسیدن برجام بودیم که توانست فضای مناسبات و تعاملات ما در عرصه بین‌المللی را بهبود بخشد.

واعظی تلاش‌های دولت یازدهم برای اعتلای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و رفع مشکلات اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در فضای ناشی از موفقیتهای قابل قبول این تلاش‌ها، وارد دولت‌دوازدهم شدیم؛ دولتی که برآمده از رأی مردم و متعلق به مردم است و به هیچ جناح، حزب و گروهی تعلق ندارد.

رییس دفتر رییس‌جمهور اضافه کرد: دولت‌دوازدهم نه تنها متعلق به مردمی است که به آن رأی دادند، بلکه به همه کسانی که به این دولت رأی ندادند و حتی کسانی که اصلاً رأی ندادند نیز تعلق دارد و نگاه و تلاش این دولت، تأمین همه حقوقِ همه مردم ایران است.

واعظی در ادامه انسجام، هماهنگی در عمل و کارآمدی را سه شاخصه تشکیل کابینه دوازدهم عنوان کرد و گفت: اعتقاد کامل و عملی به قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی، ولایت‌فقیه و اندیشه اعتدالی مبنای تشکیل کابینه منسجم و کار جمعی برای هدف واحد، مبنای هماهنگی کابینه و تلاش برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دولت یازدهم نیز مبنای تشکیل کابینه کارآمدتر بوده است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در ادامه و در توضیح اولویت‌های دولت دوازدهم اظهار داشت: تصمیم‌گیری بر مبنای خرد جمعی، واقع‌بینی براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، تعامل سازنده و مؤثر خارجی، توجه به حقوق شهروندی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی، توسعه همه جانبه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، مقابله جدی و مؤثر با فساد و تبعیض، توجه صرف به منافع ملی و پرهیز از رویکردهای حزبی و جناحی، تلاش برای ارتقاء شاخص‌های امنیت ملی، ارتقاء سطح زندگی مردم، بهسازی و بهبود مستمر عملکرد دولت، توجه بیشتر به حفظ محیط زیست و همکاری و حمایت نزدیک، جدی و مؤثر با بخش خصوصی، ۱۲ اولویت دولت دوازدهم هستند.

واعظی اضافه کرد: دولت دوازدهم در سایه اصولی چون لزوم حفظ آرامش و همدلی در کشور و پرهیز از ورود به مسایل حاشیه‌ای، تعامل سازنده قوای سه‌گانه، همکاری و هماهنگی همه نهادهای کشور و توجه جدی و عمیق به ارزش‌های فرهنگی و دینی مردم،  تلاش خواهد کرد اهداف و سیاست‌های خود را به پیش ببرد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه دولت باور دارد که هر وقت تبریز متحول شده در سراسر کشور تحول ایجاد کرده، گفت: همواره در بین فعالان برتر اقتصادی کشور، تعداد قابل توجهی از فعالان اقتصادی آذربایجان حضور داشتند و اساساً برخی رشته‌های صنعتی، حتی پیش از تهران از تبریز مسیر موفقیت خود را آغاز کرده و در کشور گسترش یافتند.

واعظی با اشاره به اینکه در دولت‌یازدهم نگاه ویژه‌ای بر روی تبریز گشوده شده بود، اظهار داشت: در دولت یازدهم، ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه در استان آذربایجان شرقی اجرا و تکمیل شد و شاهد فعالیت کارگاه‌های متعدد سازندگی در استان بودیم و این نگاه بی تردید در دولت دوازدهم تداوم خواهد یافت.

رییس دفتر رییس‌جمهور اضافه کرد: با توجه به شناختی که از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم تبریز حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم دارم، به تداوم پیشرفت و روند تحولی خوبی که در استان ایجاد شده، بسیار خوش‌بین هستم. همکاری و همدلی عمومی که بین اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی و مدیران استان وجود دارد بزرگترین سرمایه آذربایجان شرقی برای پیشرفت است.

واعظی تصریح کرد: دولت،  استان آذربایجان‌شرقی را یکی از مهمترین محورهای ارتباط ایران و اروپا می‌داند و در این راستا تلاش خواهد کرد احداث جاده تبریز – بازرگان با سرعت بیشتری پیش برود و مسیر ریلی تبریز – میانه نیز هر چه سریع‌تر تکمیل گردد.

رییس دفتر رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد با اتصال خط اتیلن غرب به استان، حجم فعالیت پتروشیمی تبریز را ۵ برابر کند. در حوزه تأمین منابع آب استان سرمایه‌گذاری گسترده ای انجام داده و امروز نیز سد ورزقان را افتتاح خواهیم کرد. دولت همچنین نگاه ویژه‌ای به توسعه مناطق محروم و روستایی آذربایجان شرقی دارد و در این راستا روی همکاری و همدلی مردم و مسئولان استان حساب ویژه‌ای باز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز