خبرگزاری کار ایران

ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا:

ستاد ملی زنان و خانواده در آینده‌ نزدیک تشکیل می‌شود/ ساختار معاونت زنان نیازمند اصلاحات جدی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۰۲

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ساختار معاونت زنان و امور خانواده نیازمند اصلاحاتی جدی است و در این باره اقداماتی را برای فعال‌تر این معاونت و موثرتر شدن اقداماتش انجام خواهیم داد.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با مهمترین اولویت‌های کاری خود در معاونت زنان و خانواده گفت: من برنامه دولت دوازدهم را به زودی و به صورت مبسوط درخصوص ارتقا، بهبود شرایط و افزایش توان در حوزه زنان و خانواده را ارائه خواهم داد. 

برای توان‌افزایی بانوان فارغ‌التحصیل تلاش خواهیم کرد

وی با بیان اینکه آن برنامه ابعاد زیادی دارد، اظهار داشت: سعی می‌کنیم درخصوص توان‌افزایی بانوان به ویژه زنانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند و جویای کار هستند، به ویژه در عرصه‌هایی که مورد نیاز کشور است، اقداماتی را انجام دهیم.

زنان می‌توانند در عرصه تولید و اشتغال فعال شوند 

معاون رییس‌جمهور افزود: ما در سال تولید و اشتغال قرار داریم و این مساله مورد تاکید آقای رییس‌جمهور و دولت دوازدهم است و زنان می‌توانند در این عرصه فعال شده و به کشور کمک کنند.

مسائل حقوقی از موضوعات مورد توجه معاونت زنان است

ابتکار با بیان اینکه مسائل حقوقی از موضوعات مورد توجه معاونت زنان است، اظهار داشت: ما در موضوعات حقوقی مسائل مربوط به زنان و خانواده را دنبال خواهیم کرد. نیازهای زیادی در این حوزه وجود دارد و ضروری است در این باره اقداماتی را انجام دهیم.

ساختار معاونت زنان نیازمند اصلاحاتی جدی است

وی بازنگری در ساختار معاونت زنان و امور خانواده را ضروری دانست و تصریح کرد: ساختار معاونت زنان و امور خانواده نیازمند اصلاحاتی جدی است و در این باره اقداماتی را برای فعال‌تر شدن این معاونت و موثرتر شدن اقداماتش انجام خواهیم داد.

مصوبه حضور ۳۰ درصدی زنان در مناصب مدیریتی در دولت دوازدهم اجرا می‌شود

معاون رییس‌جمهور در خصوص برنامه معاونت متبوعش برای افزایش حضور زنان در پست‌های مدیریتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شورای عالی اداری مصوبه‌ای بر این مبنا دارد که ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به بانوان واگذار شود. این مصوبه اخیرا ابلاغ شده و در دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد.

روحانی در بکارگیری زنان در سطوح عالی مدیریتی تاکید دارد

ابتکار با اشاره به تاکید رییس‌جمهور ابراز داشت: آقای روحانی در بکارگیری زنان در سطوح عالی مدیریتی تاکید دارند. در این راستا، در پیوست احکام بسیاری از اعضای دولت بر این موضوع تاکید شده است که از بانوان در مناصب عالی مدیریتی همچون معاونت و مدیران ارشد استفاده شود.

گزارشی از وضعیت زنان را منتشر خواهیم کرد

او در پاسخ به این سوال که وضعیت زنان در دولت یازدهم چگونه بود؟ بیان کرد: گزارشی از وضعیت زنان و حضور آنها در سطوح مدیریتی و مناصب سیاسی در دولت یازدهم را منتشر خواهیم کرد.

وضعیت زنان در دولت یازدهم به سمت بهبودی حرکت کرد

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه وضعیت زنان در دولت یازدهم به سمت بهبودی و عادی شدن حرکت کرد، یادآور شد: زمانی که من ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست را دولت یازدهم برعهده گرفتم شاید فقط یک یا دو زن مدیر بودند اما در پایان، من دو معاون و دو مشاور زن داشتم. رییس پژوهشگاه سازمان را از بانوان منصوب کردم و هشت مدیرکل ستادی و استانی از زنان بودند که هر کدام عملکرد موفقی داشتند.

گام‌های دولت یازدهم در عرصه زنان کافی نیست

ابتکار با بیان اینکه زمینه برای حضور بانوان در سطوح عالی مدیریتی و عرصه‌های تصمیم‌سازی بیش از پیش شده مهیا است، عنوان کرد: دولت یازدهم گام‌هایی را در این عرصه برداشته اما این گام‌ها کافی نیست. مثلا در حوزه آموزش عالی هم در وزارت علوم و هم در وزارت بهداشت، ۲۷ درصد از اعضای هیات علمی‌ها را زنان تشکیل می‌دهند اما از ظرفیت‌های آنها در حوزه آموزش عالی استفاده نشده است.

امیدواریم تلاش‌های دولت در حوزه زنان به ثمر برسد

وی تاکید کرد: دولت یازدهم تلاش کرد تا کمبودها را شناسایی کرده و به جبران خلاها بپردازد و برای حضور زنان در عرصه‌های ظرفیت‌سازی کند. ما امیدواریم این تلاش‌ها در دولت دوازدهم به ثمر برسد.

ستاد ملی زنان و خانواده در آینده‌ای نزدیک تشکیل می‌شود

معاون رییس‌جمهور در پایان از تشکیل ستاد ملی زنان و خانواده در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز