خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌وگو با ایلنا:

مراقبیم که حقوق نمایندگان به اغراض جناحی و منطقه‌ای آلوده نشود/ در عین حمایت جانانه از دولت، موظف به پاسداری از رای مردم هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۰۰

نایب رییس نخست فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی ملاحظات روحانی در تشکیل کابینه، تاکید کرد که شعارهای رییس‌جمهوری درخصوص مسائلی همچون حصر و کنترل فضای امنیتی برخاسته از مطالبات مردم بود و گفت: فراکسیون امید درکنار حمایت جانانه از دولت، موظف به پاسداری از رای مردم است.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تشکیل کابینه دوازدهم و اعطای رای اعتماد به ۱۶ نفر از ۱۷ وزیر پیشنهادی رییس‌جمهوری اعلام کرد: فراکسیون امید به نقاط ضعف و قوت وزرا واقف بوده و بسیاری از این مسائل به آقای روحانی منتقل شده بود اما درعین حال نگاهی واقع‌بینانه داشته و به محدودیت‌های پیش‌روی تشکیل کابینه نیز وقوف داشتیم.

روحانی بنابر ملاحظات تشکیل کابینه، نسبت به چینش وزرا اقدام کرد

او با بیان این‌که اگر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز قرار بود کابینه را بچینند، شاید ترکیب کلی و نسبت حضور افراد مختلف در کنار یکدیگر آن‌قدر متفاوت نبود، گفت: به هر حال رییس‌جمهوری بنابه ملاحظاتی که پیش‌روی تشکیل هر کابینه‌ای است، نسبت به چینش وزرای خود اقدام کرده است.

نماینده اصلاح‌طلب اردکان یزد در مجلس خاطرنشان کرد: با این حساب فراکسیون امید بنابر وظیفه اخلاقی و سیاسی خود و پیرو وعده‌هایی که برای حمایت از روحانی به مردم داده بود، پشتیبانی خود از دولت را همراه نقد موثر و سازنده در ادامه راه نیز انجام خواهیم داد.

شعار روحانی درخصوص رفع حصر و کنترل فضای امنیتی مطالبه مردم است

نایب رییس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این‌که شعارهای انتخاباتی روحانی تبلور مطالبات مردم بود، یادآور شد: به هر حال روحانی وقتی در جریان انتخابات از رفع حصر، توسعه سیاسی، کنترل و کاهش سطح امنیتی بودن فضای سیاسی-اجتماعی صحبت می‌کرد، در واقع مطالبات مردم را که در ملاقات‌های خصوصی و از طریق مشاورانش به او منتقل شده بود، بیان می‌کرد.

فراکسیون امید به‌عنوان چشمان بیدار ملت پیگیر مطالبات مردم است

تابش با تاکید بر این‌که فراکسیون امید وظیفه خود را به انجام رسانده و حال نوبت دولت است تا وعده‌هایش را عملی کند، گفت: فراکسیون امید کار را تمام کرد. کابینه مستقر شده و دولت می‌تواند در آرامش، و به پشتوانه حمایت و رای بالای مجلس کار خود را آغاز کند و ما نیز به‌عنوان چشمان بیدار ملت پیگیر مطالبات مردم هستیم و در عین حال که متحد رییس‌جمهوری و دولت هستیم، مراقب خواهیم بود که دولت دوازدهم بتواند کار خود را در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مطالبات و خواسته‌های مردم و آن‌چه منافع ملی را تامین می‌کند، عملی سازد.

فراکسیون امید درکنار حمایت جانانه از دولت، موظف به پاسداری از رای مردم است

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با یادآوری ابزار نظارتی مجلس و فراکسیون امید یادآور شد: فراکسیون امید در حالی که از دولت حمایتی جانانه داشت، موظف به پاسداری از رای مردم است و در این مسیر طرح تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح حق نمایندگان است و در عین حال مراقبت می‌کنیم که حقوق نمایندگان به اغراض جناحی، قومی و منطقه‌ای آلوده نشود.

تابش در پایان تصریح کرد: فراکسیون امید کار خود را انجام داده و در ادامه راه نیز بر عهدی که در راستای تحقق وعده‌ها و مطالبات با مردم بسته‌ایم، پایبند خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز