خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لاهه:

ایجاد فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های هلندی در ایران/ پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی حجم مبادلات تهران و لاهه

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۹۹۰

سفیر ایران در لاهه تاکید کرد: در دو سال گذشته ده‌ها هیات سیاسی، اقتصادی و تجاری از سوی دو کشور مبادله شده و پیش‌بینی می‌شود، حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در سال جاری نسبت به سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند در نشست با اصحاب رسانه‌های این کشور با اشاره به توافق هسته‌ای و ظرفیت‌هایی که در کشورمان ظرف دو سال اخیر ایجاد شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری‌های گسترده اقتصادی با کشورهای اروپایی و از جمله هلند است.

ایران مناسبات تجاری خود با اروپا را توسعه بخشیده است

وی که در جلسه با نمایندگان روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی هلند سخن می‌گفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های بسیار گسترده و موقعیت استراتژیکی که در منطقه آسیای غربی دارد، به دنبال توافق هسته‌ای، مناسبات تجاری خود با کشورهای مختلف جهان به ویژه اروپا را توسعه بخشیده و قراردادهای قابل توجه اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای دنیا به امضا رسیده است.

مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پشتوانه‌ای برای تعامل با جهان است

سفیر ایران در هلند با اشاره به مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، این مشارکت را پشتوانه بزرگی برای تعامل سازنده با جهان دانست و تصریح کرد: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در عرصه اقتصادی با کشورهای مختلف بیش از گذشته است.

برخی از کشورها هنوز به طور جدی وارد این رقابت سالم در ایران نشده‌اند

جهانگیری پیشی گرفتن برخی کشورها در انتقال سرمایه و تکنولوژی به کشورمان را حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد شده و امکان گسترش مناسبات و عقد قراردادهای جدید وجود دارد اما بعضا دیده می‌شود برخی شرکت‌ها و کشورها با داشتن نگرانی‌های غیرضرور یا تحت تاثیر برخی فضاسازی ها، هنوز به طور جدی وارد این رقابت سالم در ایران نشده‌اند.

حجم مبادلات ایران و هلند امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

وی با اشاره به توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و هلند پس از توافق هسته ای ابراز داشت: در دو سال گذشته ده‌ها هیات سیاسی، اقتصادی و تجاری از سوی دو کشور مبادله شده و پیش‌بینی می‌شود، حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در سال جاری نسبت به سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

از حضور شرکت‌های هلندی و سرمایه‌گذاری در ایران استقبال می‌کنیم 

سفیر ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از حضور شرکت‌های هلندی و سرمایه‌گذاری در ایران استقبال کرده و سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه سعی کرده تا با همکاری سازمان‌های مختلف در ایران موانع حضور سرمایه‌گذاران هلندی در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران را مرتفع کند.

تسهیل در صدور روادید با راه‌اندازی سیستم روادید الکترونیک

جهانگیری جاذبه‌های توریستی در ایران را یک عنصر مهم برای گسترش صنعت توریسم بین دو کشور خواند و بیان کرد: ویژگی‌های تاریخی و طبیعی ایران باعث شده تا اکثر توریست‌هایی که یکبار به ایران سفر کرده‌اند، خواستار سفر مجدد همراه با کل اعضای خانواده به ایران باشند و سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه با راه اندازی سیستم روادید الکترونیک، سفر گردشگران هلندی به ایران را تسهیل کرده است.

وی در پایان یادآور شد: نقش روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها در هلند در اطلاع‌رسانی به نخبگان، صاحبان سرمایه و افکارعمومی در خصوص ظرفیت‌های کار اقتصادی با ایران بسیار حائز اهمیت و به کلامی دیگر، بی‌نظیر است. امیدواریم با کمک و همکاری رسانه‌ها بتوانیم زمینه همکاری هرچه بیشتر دو کشور ایران و هلند را فراهم آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز