خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری:

آوایی دستور‌العمل توقعات قوه‌قضاییه، دولت و مجلس از وزیر دادگستری را تهیه کند/پورمحمدی در دوران مسئولیت تحول ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۹۳۶

معاون اول قوه‌قضاییه گفت: اولین موضوعی که باید وزیر دادگستری بر روی آن کار کند، عهده دار روابط بودن را مشخص و دستورالعمل کامل‌تر و جامع‌تری آماده کند تا روشن شود قوه‌قضاییه، رئیس جمهور و مجلس چه توقعی از وزیر دادگستری دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تکریم و تودیع و معارفه وزیر دادگستری گفت: خدا را از بابت همه نعمت‌ها سپاسگزار هستیم. این جلسه برای تقدیر و تشکر از یک مدیر لایق و خوش آمدگویی به یک مدیر لایق دیگر است. در نظام جمهوری اسلامی تحویل دادن پست و تحویل گرفتن پست شکر دارد. تحویل گرفتن پست این شکر را دارد که فرصتی آماده شده تا در خدمت مردم و کشور باشد و اگر مسئولیت برداشته شد باز شکر دارد که بار سنگین مسئولیت برداشته شد.

معاون اول قوه‌قضاییه ادامه داد: به لحاظ مسئولیتی که به عهده ما گذاشته می‌شود، کمک بیشتری باید از خدا بخواهیم. اگر خدا به ما کمک ویژه نکند نمی‌توانم آنطور که باید انجام وظیفه کنیم. وقتی مسئولیتی می‌پذیریم باید از خدا، قرآن و نماز کمک بگیریم و اینگونه سختی و تلخی‌ها شیرین می‌شود.

او اضافه کرد: وزارت دادگستری و وزیر دادگستری تنها وزیری است که هر سه قوه در انتخاب آن دخیل هستند. رئیس قوه‌قضاییه افرادی را به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کند و او از میان افراد معرفی شده یکی را انتخاب و به مجلس معرفی می‌کند. مجلس هم بعد از بررسی رای اعتماد می‌دهد و وزیر دادگستری انتخاب می‌شود. این امر موجب شده تا وزیر دادگستری از پشتوانه محکمی برخوردار باشد و بقیه وزرا چنین پشتوانه‌ای ندارند. اما در همین مقدار اعتماد که است مسئولیت هم سنگین‌تر است.این پشتوانه‌ موجب سخت شدن مسئولیت می‌شود و اینجاست که باید از خدا و مشاوران دلسوز کمک بگیریم.

سخنگوی دستگاه قضایی با بیان اینکه طبق قانون اساسی وزارت دادگستری مسئولیت روابط بین سه قوه را عهده دار است، اظهار کرد: گاهی فکر می‌کنم این یعنی چه. ما یک مجموعه بوده و سه قوه از یک نظام هستیم و جزایر جدا نیستم اما یک سلسله وظایفی برای هرکدام است. این شخصیت وزیر است که باید اینها را با هم جمع کند و در جهت خدمت به مردم کار گیرد.

او تاکید کرد: اولین موضوعی که باید وزیر دادگستری بر روی آن کار کند، عهده دار روابط بودن را مشخص و دستورالعمل کامل‌تر و جامع‌تری آماده کند تا روشن شود قوه‌قضاییه، رئیس جمهور و مجلس چه توقعی از وزیر دادگستری دارند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: وزیر دادگستری تنها وزیری است که از اکثر امور سه قوه مطلع می‌شود و از تمام تصمیمات دولت آگاه است. از سوی دیگر به عنوان رئیس یک کمیسیون تخصصی در جلسات قوه‌قضاییه شرکت می‌کند و از مسائل قوه قضاییه آگاه است که برای سایر وزرا این امکان نیست. اگر از این امکان نتواند استفاده کند، ۴سال می‌گذرد و اتفاقی نمی‌افتد.

او بر لزوم اولویت‌‌بندی کارها تاکید کرد و گفت: ممکن ۱۰۰ مساله مطرح باشد که طبیعی است ظرف ۴سال نمی‌توان به همه آنها رسیدگی کرد از این رو باید به ترتیب اولویت عمل کرد. امروز بیش از ۴ دهه از مسئولیت ما در نظام انقلاب اسلامی گذشته که باید هم خدمت صادقانه به روز به مردم ارائه دهیم و هم پاسدار ارزش‌های نظام باشیم. اگر رهبری تاکید می‌کنند قوه‌قضاییه باید از انقلابی‌ترین‌ها باشند برای است که باید در چارچوب موازین خیرخواهی برای مردم، کارآمد کردن نظام را مد نظر داشته باشیم و با شجاعت کار را جلو ببریم و کاری کنیم تا نظام کارآمد باشد. اگر تلقی کار این باشد که بخشی کارآمد نیست، هم گناه است و هم مشکل دارد.

محسنی‌اژه‌ای از حجت‌الاسلام پورمحمدی به عنوان مدیری دلسوز و مبتکر در عرصه‌های مختلف یاد کرد و گفت: آقای پورمحمدی در عرصه‌های مختلف یا پیشتاز بوده یا در متن معرکه. زمانی که دادستان شده بود آنقدر جوان بود که کسی باور نمی‌کرد ایشان از عهده مسئولیتی که برعهده‌اش گذاشته شده بود روسفید بیرون بیاید. من از تمام تلاش‌های ایشان تشکر می‌کنم.

معاون اول قوه‌قضاییه خاطر نشان کرد: آقای پورمحمدی در دوران مسئولیت تحول ایجاد کردند و کمبودهایی داشتند اما با صبر و حوصله و تجربه توانستند از پس مشکلات بر بیایند. امروز که برای آقای پورمحمدی ابلاغ مشاور رییس قوه‌قضاییه صادر شد باز به همان شکل خدمت کنند.

او در پایان به برخی از سوابق آوایی اشاره کرد و گفت:‌ انشالله آقای آوایی هم موفق خواهند بود کمبود ها را جبران کنند. همه کمک می‌کنیم و به فکر ایشان هستیم. امروز بخش تعزیرات زیر نظر وزارت است و می‌توانید نقش مهمی در کنترل بازار و مبارزه با قاچاق کالا داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز