خبرگزاری کار ایران

«دیلی صباح» نوشت:

از نظر تهران، دیوار بین ترکیه و ایران خلاف امنیت ملی نیست/ روابط دو کشور رو به افزایش است

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۶۴۲

روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح» در گزارشی با اشاره به دیدار اخیر مقام‌های سطح بالای نظامی ایران با سران ترکیه نوشت که به نظر می‌رسد نظر ایران درباره تهدید امنیتی دیوار بین دو کشور تغییر کرده و قرار است اقدام‌های مشترکی در مبارزه با کردها بین دو کشور کلید بخورد.

به گزارش ایلنا، روزنامه «دیلی صباح» نوشت که با تغییر تدریجی روابط ایران و ترکیه و افزایش سطح روابط به نظر می‌رسد ایران اخیرا تفکرش را در خصوص دیوار امنیتی که قرار بود در مرز بین دو کشور ساخته شود، تغییر داده است به گونه‌ای که مرتضی صفری نطنزی، نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته این دیوار علیه امنیت ملی ایران نیست.

این روزنامه ترکیه‌ای نوشت: این در حالی است که محمد ابراهیم طاهریان سفیر ایران در ترکیه اوایل ماه ژوئن گفته بود که زمان ساخت دیوار بین کشورها گذشته است. سفیر ایران در آنکارا زمانی که از او درباره برنامه دولت ترکیه برای ساخت یک دیوار بین مرزهای سوریه و ترکیه مشابه دیوار بین ایران و ترکیه پرسیدند، گفته بود که این تصمیم به آنکارا مربوط است. با این حال زمان ساخت دیوارها گذشته و امروز زمان ساخت پل است نه دیوار.

این روزنامه همچنین گزارش داد: این اظهارات تعجب‌برانگیز درباره دیوار مرزی، چند روز بعد از اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش ایران و دیدارش با همتای ترک و رییس‌جمهوری ترکیه در آنکارا مطرح شده بود. در این دیدار دو طرف برای اقدام علیه گروه‌های ترویستی توافق کردند. از این گذشته باقری گفته که او در کنار همتای ترک خود برای همکاری های اطلاعاتی و عملیاتی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش دیلی صباح کمپ‌های متعددی متعلق به پ‌ک‌ک ست که بیش از هزار تروریست را در کنار مرزهای ایران در خود جای داده است. در عملیات‌ها علیه این گروه در شرق ترکیه این افراد به راحتی می‌توانند از مرزها عبور کرده و وارد ایران شوند. در این رابطه برای جلوگیری از چنین اقدام‌هایی باید دیواری بین دو کشور کشیده شود و مشابه این دیوار نیز باید بین ترکیه و سوریه احداث شود.

بر اساس گزارش این روزنامه، بلوک‌های بتنی هر کدام دو متر عرض، سه متر ارتفاع و هفت تن وزن خواهد داشت و در مرزهایی کشیده می‌شود که تهدید حمله توسط داعش به ترکیه وجود داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز