خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با نبیه بری؛

لبنان نقش برجسته‌ای در مقابله با اشغالگری اسرائیل و مبارزه با تروریسم است

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۶۰۹

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری که به منظور دیدار با رهبران لبنان، به این کشور سفر کرده است، ظهر امروز دوشنبه با نبیه بری، رییس پارلمان لبنان دیدار و پیرامون موضوعات منطقه‌ای، تحولات لبنان و همکاری‌های دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد. 

او در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس پارلمان لبنان، از نبیه بری برای مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران تشکر و از نقش برجسته لبنان در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه همچنین ضمن یادآوری نقش برجسته امام موسی صدر در زمینه پایه‌گذاری مقاومت در برابر اشغال صهیونیستی و همزیستی مسالمت‌آمیز طوائف و مذاهب لبنان، گزارشی از مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات روند آستانه برای اعاده ثبات و استقرار به سوریه و حل بحران این کشور ارائه کرد.

جابری انصاری با اشاره به اینکه دو اولویت وزارت امور خارجه در دوره جدید ریاست جمهوری حسن روحانی، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و افزایش تحرک در زمینه دیپلماسی اقتصادی است، بر جایگاه ویژه لبنان در هر دو اولویت فوق تاکید کرد.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، بر سابقه تاریخی روابط دو کشور ایران و لبنان و نقش ویژه امام موسی صدر در پایه‌گذاری روند تحکیم پیوندهای دو ملت تاکید کرد.

او همچنین ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور، به خطر تقسیم و تجزیه کشورهای منطقه پرداخت و بر اهمیت همکاری منطقه‌ای برای جلوگیری از تحقق این امر تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز