خبرگزاری کار ایران

سردارغیب‌پرور:

نظام سلطه می‌خواهد جوانان را از مساجد، دور کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۴۷۰

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج تمرکز فعالیت‌های خویش را در مسجد گذاشته است، گفت: جوانان مسجد را پایگاه دوستی، کانون آموختن و آمادگاه رزم بدانند و به مساجد رو کنند.

به گزارش ایلنا، سردارسرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور در روز جهانی مسجد طی سخنانی گفت: آتش زدن مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان در سال ۱۳۴۸ توسط صهیونیست‌های کودک کش، نشان از عمق کینه دشمنان اسلام از مساجد است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مسجد یکی از مهمترین محورهای وحدت مسلمان است، افزود: نگاه اسلام به مسجد، نگاهی ژرف و شکوهمند است، چرا که خداوند، مساجد را مکان‌هایی برای اوج گرفتن و رسیدن به قله قرب الهی می داند و به مؤمنان، مکانی چون مسجد را معرفی می‌کند تا از آن به عنوان کانون محوری عبادت و بندگی و در عین حال مرکز تعاملات مردم با یکدیگر، بهره گیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج با تأکید بر اینکه نامگذاری روزی به نام روز جهانی مسجد، فرصتی برای بزرگداشت مسجد است، گفت: بهبود و ارتقای محتوا و برنامه‌های فرهنگی مساجد و تکریم نیروهای فعال در آن و همچنین هماهنگی بین فعالان عرصه مساجد از جمله نکات مهمی است که باید مورد توجه متولیان مساجد باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: هر کاری که باعث رونق و آبادانی مسجد می‌شود و باعث جذب جوانان و نوجوانان به مسجد می‌شود باید با برنامه ریزی متولیان مسجد تحقق یابد.

سردارغیب پرور با اشاره به کارکردهای دینی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی مسجد گفت: مساجد پایگاه اصلی دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی هستند و بسیج با اعتقاد به این امر است که رویکرد خود را توجه بیش از پیش به مسجد قرار داده و تمرکز فعالیت های خویش را در مسجد گذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه نظام سلطه می‌خواهد جوانان را از مساجد، دور کند، تصریح کرد: مساجد ظرفیت اقناع فرد فرد جامعه را دارد لذا جوانان مساجد را پایگاه دوستی، کانون آموختن و آمادگاه رزم بدانند و مساجد را با حضور خود، پر شور و نشاط کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان پرشور بودن مساجد در دانشگاه‌ها را نشانه‌ای از اقبال جوانان فرهیخته به مساجد بر شمرد و گفت: اولویت بسیج بستر سازی و فراهم کردن زمینه های اتصال هر چه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان و سایر اقشار بسیج به مساجد است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز