خبرگزاری کار ایران

گلف نیوز گزارش داد؛

روحانی در اقدامی نادر یک ارتشی را برای وزارت دفاع انتخاب کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۳۸۲

خبرگزاری عربی گلف‌نیوز در گزارشی با اشاره به وظایف وزیر دفاع در ایران نوشت: در اقدامی نادر یک غیر سپاهی برای وزارت دفاع کابینه دوازدهم انتخاب شده است.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری عربی گلف‌نیوز در گزارشی با عنوان «در اقدامی نادر وزیر دفاع جدید ایران از سپاه نیست» نوشت که روز گذشته نمایندگان ایران به ۱۶ نفر از اعضای کابینه دوم روحانی رای اعتماد دادند. وزیر دفاع کابینه که در ۲۵ سال گذشته هیچ ارتباطی به سپاه نداشته بیشترین رای را از سوی نمایندگان به خود اختصاص داد.

در این گزارش آمده است که امیر حاتمی ۵۱ ساله در جلسه رای اعتماد خود  از بهبود و ارتقای برنامه‌های موشکی ایران خبر داد و گفت: ما تلاش ویژه‌ای برای بهبود قدرت موشک بالستیک خود خواهیم کرد.

به گزارش این خبرگزاری عربی، استدلال روحانی در انتخاب حاتمی این بوده که به این واسطه روابط بین ارتش و سپاه بهتر شده و از تکنولوژی های مدرن نیز برای بهبود انبارهای اسلحه ایران استفاده می‌شود.

به گزارش این پایگاه خبری، وزیر دفاع وظیفه ساخت سلاح را برای ارتش و سپاه را که شامل موشک‌های بالستیک نیز می شود، برعهده دارد.

این خبرگزاری مدعی شده سپاه بارها با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس رویارویی داشته، در سال‌های اخیر برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه مستقر شده و از بشار اسد حمایت می‌کند. این نیروی نظامی منافع اقتصادی زیادی در ایران دارد.

گلف نیوز همچنین گزارش داد که کاندیدای وزارت نیروی روحانی در جلسه رای اعتماد، رای کافی را کسب نکرد. اعضای مجلس به دلیل فقدان برنامه لازم برای مبارزه با بحران آب در کشور به او انتقادات زیادی داشتند. بسیاری از شهرهای ایران از بحران بی‌آبی رنج می‌برند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز