خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

ایران از هیچ کمکی به سوریه دریغ نکرده است/ کشور ما جای خیانت‌کاران نیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۱۸۵

رئیس جمهوری سوریه امروز در سخنانی در دفتر وزارت خارجه این کشور با تشکر از ایران و مقام معظم رهبری به خاطر حمایت از دولت سوریه اعلام کرد: «از ابتدا می‌دانستیم که توطئه‌ای برای تجزیه سوریه وجود دارد.»

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه امروز –یک‌شنبه- با حضور در دفتر وزارت خارجه این کشور در دمشق اعلام کرد که سوریه در حال نبرد میدانی و همچنین مبارزه در جنگ نرم است.

وی تاکید کرد: « خاک سوریه در طول تاریخ عرصه تاخت و تاز دشمنان بوده و تسلط بر این کشور به معنی تسلط بر تمامی خاورمیانه است.»

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: «کشورهای غربی دوست ندارند کشورهایی مانند ایران و سوریه مستقل بوده و برخلاف نظر آن‌ها اقدامی انجام دهند. »

بشار اسد درباره سلطه غرب بر منطقه گفت: «غربی‌ها حس می‌کنند برخی در تلاشند در مسائل سیاسی مشارکت داشته باشند. غرب امروز دچار درگیری موجودیتی و ضعف اعتماد به نفس شده است. خیلی از کشورهای غربی به ظاهر با نظام‌های دموکراتیک اداره می‌شوند، اما در حقیقت لابی‌هایی مانند لابی قدرت بر این دولت‌ها سلطه دارد. برای نمونه در آمریکا، رئیس‌جمهور تصمیم‌ساز واقعی نیست. نظام سیاسی در آمریکا در حکومت‌داری با رئیس‌جمهور شریک نیست بلکه به او حاشیه‌ای برای فعالیت می‌دهد.»

وی تاکید کرد: «نقش کشورهای عربی در مسائل سیاسی بین‌المللی صفر است.»

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: «وقتی از شکست طرح غرب در سوریه صحبت می‌کنیم، به معنای این نیست که ما پیروز شده‌ایم. ما هم به طور کامل پیروز نشده‌ایم، اما نشانه‌های پیروزی به چشم می‌خورد. دشمنان هیچ وقت فکر نمی‌کردند که سوریه ویران شود، اما سوریه ویران شد. آنان فکر می‌کردند که سوریه را سالم تحت سیطره خود می‌گیرند، اما آنان در این هدف تاکنون شکست خورده‌اند.»

وی با تاکید بر اینکه هزینه مقاومت کردن بسیار پایین‌تر از هزینه تسلیم شدن است، تاکید کرد: «طرح غرب با مقاومت مردم سوریه شکست خورده است. »

بشار اسد خاطرنشان کرد: «هدف ما مبارزه با تروریسم است و این اساس همه اقدامات ماست، اما زمانیکه که ارتش سوریه موفقیت‌هایی به دست می‌آورد، بسرعت در رسانه‌ها می‌شنویم که برخی فریادشان به بهانه حقوق‌بشر بالا می‌رود تا در حقیقت فرصتی برای گروه‌های مسلح فراهم آورند تا صفوف داخلی خود را مرتب کنند. جنگ رسانه‌ای و روانی که علیه سوریه درجریان است، نتوانسته  ما را بترساند یا مسیر ما را منحرف کند. »

وی تاکید کرد: «گروه‌های مزدور همیشه منافع کشورهای حامی خود را را مطرح کرده‌اند. بعد از این همه سال ما این شخصیت‌ها و افراد را شناخته‌ایم و برای همه روشن شده است که این افراد صرفا ابزار دست دیگر کشورها هستند.»

رئیس جمهوری سوریه ورود معارضان و غربی‌ها به مذاکرات «آستانه» را پوششی برای ادامه اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح در سوریه دانست و با اشاره به نقش ترکیه در این مذاکرات گفت: «این مذاکرات در واقع به اردوغان نقش و مشروعیت می‌دهد. »

وی اظهار داشت: «اردوغان حامی تروریسم بوده و چون توازن خود را در ترکیه از دست داده، به دنبال نقش سیاسی در دیگر نقاط است. وی هنوز در حمایت از تروریسم در سوریه نقش دارد. »

اسد با اشاره به توافق کاهش تنش تأکید کرد:« ارتش به هرگونه نقض این توافق، پاسخ خواهد داد و هر جا ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم پیشرفتی می‌کند، هواپیماهای ائتلاف نیروهای سوری را هدف می‌گیرند. »

وی عنوان کرد: «اکنون برخی کمیته‌ها برای آشتی ملی شکل گرفته و کمترین خواسته ما خروج تروریست‌ها است.»

بشار اسد با اشاره به حمایت ایران و روسیه و حزب‌الله در کمک به ارتش سوریه گفت: « برادران ما در بخش مهمی از موفقیت‌های ما سهیم هستند. حزب‌الله نیازی به تعریف ندارد. هر یک از رزمندگانش کمتر از سوری‌ها تلاش نکرده‌اند. ما به رزمندگان حزب‌الله و شهدای آنان افتخار می‌کنیم. ایران از هیچ چیزی برای سوریه دریغ نکرده و سلاح و کمک بی‌حد و مرزی به ما ارائه کرده است. در طراحی، اقتصادی، سیاسی و در محافل بین‌المللی از ما حمایت کرده است. ایران کشوری امین و قابل اعتماد است. »

بشاراسد خاطرنشان کرد: « روسیه چندین بار در دفاع از یکپارچگی و حاکمیت و قانون بین‌المللی از حق وتو در شورای امنیت استفاده کرده و چین نیز او را همراهی کرده است. روسیه نیروی هوایی خود را به کمک سوریه فرستاد. موفقیت‌های میدانی به لطف ارتش و نیروهای متحد رقم خورده و حمایت دوستان ما کمک کرده که تلفات و زیان ما کاهش یابد و موفقیت‌ها افزایش پیدا کند.»

وی در ادامه افزود: «باید اعلام کنم که خصوصا از ایران و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، روسیه و رئیس‌جمهور پوتین، حزب‌الله و سید حسن نصرالله تشکر می‌کنم. »

اسد گفت: «غرب از اشتباهی، اشتباه دیگر را مرتکب می‌شود و خود را با دروغ به دردسر می‌اندازد و برخی فکر می‌کنند ما سر راه نشسته و منتظریم که برخی سفارت‌شان را در سوریه باز کنند. برخی اینطور فکر می‌کنند. ما همیشه گفته‌ایم که نمی‌شود برخی کشور‌ها همچنان از تروریست‌ها حمایت کنند، اما در ظاهر دنبال حل مشکل و باز کردن سفارت در سوریه باشند.»

رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد: «مساله سرنوشت این بحران، یک مساله کاملا سوری است و باید به صورت کاملا داخلی حل شود. کشورهای متحد ما نیز بر این امر تاکید دارند.»

اسد در پایان سخنان خود اظهار داشت: «اصول سوریه همان اصول همیشگی بوده و سوریه کشوری مستقل است. این کشور جای خیانت‌کاران نیست و ما امانتداران ارزش‌های سوریه هستیم. اسرائیل همچنان دشمن ما به شمار می‌رود که بخشی از خاک سوریه را در اشغال خود در آورده است و ما  به دشمن اجازه نمی‌دهیم که آنچه را در میدان مبارزه نتوانسته بدست بیاورد، در میدان سیاست محقق کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز