خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌‌ای:

خروج نیروهای وزارت اطلاعات از منزل کروبی دروغ محض است/ تا زمانی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره حصر وجود دارد، نمی‌توان از دادگاه علنی حرف زد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۱۳۱

سخنگوی قوه‌قضاییه خروج ماموران وزارت اطلاعات از منزل مهدی کروبی رو تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلا محسنی اژه ای درپاسخ به سوالی مبنی بر این که نیروهای امنیتی از خانه مهدی کروبی خارج شده‌اند و درخواست دوم وی مبنی بر محاکمه علنی است چه زمان اجرا می شود گفت: چه کسی این را گفته است؟ نیروهای وزارت اطلاعات از منزل مهدی کروبی خارج نشده‌اند و این دروغ محض است.

او گفت:‌عده ای در سال ۸۸ در مقابل قانون ایستادند و اقدام به تحریق اموال و اقدامات مجرمانه دیگر کردند. از همان زمان دستگاه‌های مسئول مشغول به برخورد با مجرمان شدند. عده ای دستگیر و بر اساس قانون و رافت اسلامی محاکمه و مجازات شدند. عده‌ای که در سنین پایین یا دانشجو بودند ابراز ندامت کرده و عفو شدند.

سخنگوی دستگاه‌قضایی ادامه داد:‌یک اقدامی را شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که منجر به محصور شدن برخی از افراد شد که  هنوز لغو نشده و عملی است. هر فردی که در زندان و یا در حصر است، ممکن است نیاز به بهداشت و درمان داشته باشد.  ممکن است مشکلات حقوقی پیدا کند و باید به این مشکلات رسیدگی شود که روال عادی دارد و بسیاری از محکومان همینطور است. محصورین هم همینطور ممکن است نیاز به درمان داشته باشند.

او افزود:‌آنهایی که در زندان هستند سازمان زندان‌ها شبانه روز تلاش می‌کند تا اقدامات لازم را انجام دهد. محصورین هم همینطور. یکی از آنها بیمارستان رفته و برخی پزشکان که پرونده او را دیده‌اند گفتند چنین سرویسی به سران کشور داده نشده است.

محسنی‌اژه‌‌ای تصریح کرد: بحت دیگر راجع به کاسب کار سیاسی است که دروغ می‌گوید و دلشان به حال محصورین نمی‌سوزد بلکه می‌خواهند کاسب کاری کند و از این رو  مسائل دروغ مطرح می‌کنند و دنبال منافع خود هستند. این گروه خود دو دسته هستند؛ عده‌ای تحریک می‌کنند که قوه‌قضاییه با آنها برخورد می‌کند.

معاون اول قوه‌قضاییه اضافه کرد: بحث دیگر وظایف دستگاه های مختلف است. قوه‌قضاییه تلاشش این بوده و هست که به پرونده فرد مجرم رسیدگی کند و اگر محکوم شد مجازاتش کند اگر قابل ارفاق بود، ارفاق کند. شاهد هستید بسیاری از افراد عفو یا به مشروط آزاد می‌شوند.

او افزود: کسانی که احتیاج به درمان دارند تا جایی که ممکن است درمان می‌شوند. به هیچ وجه قوه‌قضاییه در برابر فضا سازی منفعل نمی‌شود و  ما اقدامی در اثر فصا سازی نمیکنم. فضا سازی گاهی به ضرر خودشان است. مطمئن باشند تحت فشار و فضا سازی کاری نمی‌کنیم و اجازه نمی‌هیم تحت فشار از انصاف و عدل خارج شویم.

اژه‌ای تصریح کرد: همیشه سفارش می‌کنیم از حد انصاف خارج نشوید پس ملاحظه می‌کنید با فشار تسلیم و از انصاف خارج نمی‌شویم. مسائل را از هم تفکیک می‌کنیم. به بهداشت و درمان رسیدگی می‌کنیم و حکمش را هم اجرا می‌کنیم مگر اینکه راه و روش خود را تغییر دهند.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره برگزاری دادگاه به صورت علنی نیز گفت: تا زمانی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر حصر این افراد وجود داره نمی‌توان درباره محاکمه علنی حرفی زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز