خبرگزاری کار ایران

سردار سلیمانی در مراسم روز مسجد:

امام جماعت باید بتواند با حجاب و بی‌حجاب را با هم جذب کند/ ایران هیچگاه بحران‌ساز و پرورش‌دهنده تکفیر نیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۱۲۹

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: ایران هیچگاه بحران‌ساز و پرورش‌‌دهنده تکفیر نیست، چون اصالت دارد و امروز منشاء ثبات سوریه است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد که در تهران برگزار شد، با اشاره به ماجرای شهادت «محسن حججی» به دست تروریست‌های داعش، این شهید را نتیجه و تربیت یافته مسجد دانست و گفت: همه دعوای ما با عالم غرب و در عالم اسلام، بر سر مسجد است؛ بر سر مسجد الاقصی و مسجد الحرام.

در عالم اسلام با سه نوع مسجد روبرو هستیم

او با بیان اینکه مسجد، حیات دینی، سیاسی و اجتماعی عالم اسلام است، اظهار داشت: ما در عالم اسلام با سه نوع مسجد و ثمره‌های آن روبرو هستیم که این مساجد در کشور ما هم وجود دارند. یکی از آنها، مسجدی است که آگاه‌سازی و تربیت و در بعد فرهنگی و دینی از اسلام دفاع می‌کند و در حال مقابله با تهاجم فرهنگی است که وسیع‌تر و ناپیداتر از گذشته شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: این مسجد تربیت مدافع فرهنگی و ایثار و فداکاری برای دفاع از مظلوم را انجام می‌دهد. این کار در دولت و پارلمان و وزارتخانه‌ها عملی نیست و در مساجد صورت می‌گیرد. یک مسجد دیگر، بذر بی‌تفاوتی و بی‌انگیزگی را در جامعه می‌کارد که در کشور و شهر تهران هم وجود دارد. این مساجد هم در میان شیعیان است، هم در میان اهل سنت.

با دو خطر فتنه مذهبی و تهاجم علیه جهان اسلام مواجهه هستیم

سلیمانی ادامه داد: مسجد دیگر، وظیفه‌اش انفجار ماشین اسلام است و آن مسجدی است که تکفیری‌ها بر آن سوارند و ثمره‌اش داعش و جبهه النصره است.

او با بیان اینکه ما امروز با دو خطر مواجه‌ایم، تصریح کرد: یک خطر، فتنه مذهبی و دیگر تهاجم علیه جهان اسلام است. در اردن و مصر مساجد زیادی وجود دارد، اما بی‌خبر و بی‌تفاوت نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی هستند. این الازهری که الان وجود دارد، الازهر حکومتی است و ای کاش نبود تا اینکه ببینیم نسبت به جنایات غزه بی‌تفاوت باشند.

چه کسی امروز مسئول رشد لاابالی‌گری در کشور است؟

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه خدمات امام خمینی(ره) در جهان اسلام قابل مقایسه با هیچکدام از مراجع و مراکز نیست و امروز مقام معظم رهبری با تمام توان از آن دفاع می‌کند، خاطرنشان کرد: چه کسی امروز مسئول رشد لاابالی‌گری در کشور است؟ آیا همه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم؟ وقتی من را مسئول حفظ یک پل می‌گذارند، باید بدانیم فقط نباید پل خود را حفظ کنیم بلکه حفظ این پل، یک محیطی دارد؛ اگر این محیط سقوط کرد، پل هم سقوط کرده است.

سلیمانی افزود: مسجد مثل یک قرارگاه است و تاثیر آن بر کل جامعه است نه فقط محیط خود آن مسجد. اگر مقیاس ما فقط محیط خود مسجد باشد، باخته‌ایم.

اگر بخواهیم از القاب اصلاح‌طلب و اصولگرا استفاده کنیم، پس چه کسی می‌ماند؟

او با بیان اینکه کسی که نتواند سربازانش را حفظ کند، خطش سقوط کرده و اگر جوانانی از مسجد رفتند، خط آن امام جماعت شکسته و سقوط کرده است، ابراز داشت: اگر بخواهیم دائم از القاب بی‌حجاب و باحجاب یا اصلاح‌طلب و اصولگرا استفاده کنیم، پس چه کسی می‌ماند؟ اینها همه مردم ما هستند. آیا همه بچه‌های شما متدین‌اند؟ آیا همه مثل هم هستند؟ نه. اما پدر، همه این‌ها را جذب می‌کند و جامعه هم خانواده شماست.

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: اینکه بگوییم من هستم و بچه‌های حزب‌اللهی خودم، اینکه نمی‌شود حفظ انقلاب. امام جماعت باید بتواند با حجاب و بی‌حجاب را با هم جذب کند. 

شهید حججی، برای عظمت دادن به همه عظمت‌های مدافعان حرم بود

سلیمانی با بیان اینکه انقلاب بستگی به مساجد دارد، عنوان کرد: البته تعداد مساجد هم مهم است. برای مثال وقتی با هواپیما از بالای دمشق می‌رویم و مناره‌ها را می‌بینیم و بعد از بالای تهران چیز دیگری می‌بینیم، حالمان عوض می‌شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شهادت حججی اشاره کرد و یادآور شد: ما خیلی شهید داریم که برخی هم ذبح شده‌اند، اما خداوند گاهی برای عظمت دادن به موضوعی، یک حادثه می‌آفریند و شهید حججی، برای عظمت دادن به همه عظمت‌های مدافعان حرم بود.

بین منافع خودمان و عراق تفاوتی قائل نشدیم

فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: ما وقتی وارد عراق شدیم، بین منافع خودمان و عراق تفاوتی قائل نشدیم و دنبال چاه نفت و تصرف شهری مثل موصل و کرکوک نبودیم. دنبال مطالبات ارزی نیز نبوده و نیستیم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه ما به خاطر منافع شیعی به فلسطین کمک نمی‌کنیم، بیان کرد: اصلا اگر کسی اظهار شیعی کند، با او کار نمی‌کنیم چون ۹۹.۹۹ درصد فلسطین اهل تسنن هستند و ما از آن‌ها دفاع می‌کنیم. 

ایران هیچگاه بحران‌ساز و پرورش‌دهنده تکفیر نیست

او ادامه داد: قدرت داعش از قدرت اسماعیلیون و مغول که کشور ما را تاراج کرد، خیلی بزرگتر بود. این‌ها گروهی هستند که روزی صد انتحاری به میدان می‌فرستند. 

سلیمانی تاکید کرد: ایران هیچگاه بحران‌ساز و پرورش‌دهنده تکفیر نیست، چون اصالت دارد و امروز منشاء ثبات شده است.

 جیش‌الاسلام، جیش‌الحر و گروه‌های دیگر را سعودی‌ها علیه ما ساختند

او با بیان اینکه جیش‌الاسلام، جیش‌الحر و گروه‌های دیگر را سعودی‌ها علیه ما ساختند، گفت: ایران منشاء ثبات سوریه شد. ما با مذهب جلوی جنگ مذهبی آن‌ها را گرفتیم نه با قدرت نظامی. امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه از یک قدرت فائقه حقیقی و غیر قابل خدشه بهره‌مند است.

فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: وقتی نظامی می‌تواند مسائل قومی و زبانی را حل کند، این باعث ثبات است و اساس دستیابی به این فضا، رهبری بود. 

ما مصالح را نگاه می‌کنیم

سردار سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظرها اظهار داشت: دوستانی در سطوح عالی داخل و خارج کشور بودند که می‌گفتند وارد سوریه و عراق نشوید و محترمانه از انقلاب دفاع کنید. یک نفر گفت یعنی ما برویم از دیکتاتور دفاع کنیم؟ که رهبری فرمودند وقتی به کشورهایی که با آن‌ها ارتباط داریم، نگاه می‌کنیم چه کسی دیکتاتور است و چه کسی نیست؟ ما مصالح را نگاه می‌کنیم.

او با بیان اینکه رهبری با حکمت و جسارت، انقلاب اسلامی و دفاع از آن را هدایت کردند، تصریح کرد: آقای هاشمی حرف درستی درباره آمریکایی‌ها زد که گفت عقل گنجشک را در کله دایناسور می‌گذارند. امروز اگر می‌گوییم خدایا از عمر ما کم و به عمر رهبری بیفزا، این یک ضرورت است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز