خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر در تشریح و دفاع از برنامه‌هایش برای وزارت ورزش و جوانان:

سعی کردیم ورزشکاران کشور را سفیران ملت در عرصه جهانی معرفی کنیم/ قصد داریم حضور زنان و خانواده‌ها را در استادیوم‌ها و میادین ورزشی فراهم کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۸۸۶

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: تلاش کردیم ظرفیت‌های جوانان و شکوفایی خلاقیت، ابتکارها و توانایی‌ها در عرصه ورزش را شناسایی کنیم تا با بهره‌گیری از توان ملی، ورزش زبان گویای ملت در عرصه بین‌المللی شود و ورزشکاران ما سفیران ملت در عرصه جهانی معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مسعود سلطانی‌فر صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: جای افتخار است که ملت عزیز ایران با لبیک به ندای رهبری در ۲۹ اردیبهشت خالق حماسه دیگری شدند و با حضور خیرکننده خود پاسداری، وظیفه‌شناسی و قدرشناسی خود را نشان دادند و با رای خود به گفتمان اعتدال ذیل فراگفتمان انقلاب اسلامی صحه گذاشتند.

او افزود: از رئیس جمهور محترم تشکر می‌کنم که با اعتماد به اینجانب، بنده را به عنوان خدمتگذار ملت برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کردند تا با همراهی یک بار دیگر منتخبان ملت، راه را برای به بار نشاندن ایده‌ها و تلاش‌های ۹ ماه گذشته هموار کنند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به دیدارها و جلسات ۱۰ روز گذشته خود با نمایندگان مجلس اظهار داشت: از کلیه نمایندگان که در ۱۰ روز گذشته نظرات کارشناسانه‌ای برای حفظ منافع ملی برای اعتلای ورزش و حل مشکلات جوانان ارائه کردند، تشکر می‌کنم.

سلطانی‌فر اضافه کرد: به عنوان فردی که در سال‌های پس از انقلاب، مسئولیت‌های مختلفی را در عرصه اجرایی و استانی داشته و در دولت یازدهم نیز خدمتگذار ملت بوده است، تلاش کردم با تاملات نظری به آسیب‌شناسی حوزه فعالیت‌های خود به فعالیت پرداخته و با رایزنی با عالمان دینی، صاحبنظران، استادان، کارشناسان و... زیست‌کریمانه و دینی جوانان را مدنظر قرار دهم و با حسن نظر ظرفیت‌های جوانان و شکوفایی خلاقیت، ابتکارها و توانایی‌ها در عرصه ورزش شناسایی کنیم تا با بهره‌گیری از توان ملی، ورزش زبان گویای ملت در عرصه بین‌المللی شود و ورزشکاران ما را سفیران ملت در عرصه جهانی معرفی کنیم.

سلطانی‌فر افزود: بر این اساس در دقایقی کوتاه نقشه راه را برای موفقیت وضعیت فعلی خواهم گفت. جوانان به عنوان دغدغه اصلی کشور در اولویت هستند و برای انعکاس قابلیت‌های آنها باید برنامه‌ریزی مدونی صورت بگیرد. با گفتمان منطقی این امر صورت پذیر است و مطمئن باشید همه ظرفیت‌های لازم برای ارتقای شایسته جوانان بسیج خواهد شد.

او ادامه داد: با بهبود نظام آماری ناهماهنگی‌هایی که در حوزه جوانان وجود دارد به حداقل می‌رسد. بنده اعتقاد دارم مشکلات جوانان باید به حداقل رسیده و اشتغال و ازدواج باید سامان بگیرد. نکات فوق الذکر تصمیم همه جانبه بر تداوم ساختار فعلی جوانان باشد. ما همه تلاش‌های خود را انجام خواهیم داد و با سازمان ملی جوانان هماهنگی‌های خوبی وجود دارد تا مشکلات جوانان کمتر شود.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: از امروز تا تعیین تکلیف مجلس از همه همکاران می‌خواهم همچون گذشته با صلابت و اقتدار به ایفای ماموریت خواهند پرداخت تا دین خود را به جوانان ایفا کنند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: ازدواج یکی از بهترین سازوکارها برای نشان دادن ظرفیت جوانان است. با اجرایی شدن برنامه‌های تدوین شدن مشکلات جوانان در خصوص ازدواج حل خواهد شد و در صورتی که سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش تفکیک شود رسیدگی بیشتری می‌توان در خصوص جوانان انجام داد. یکی از تلاش‌های ما این است که طرح هم افزایی بین همه بخش‌ها ایجاد کنیم و از حداکثر ظرفیت‌های نیروهای مدنی استفاده کنیم.

او ادامه داد: استفاده از تجربیات رصدخانه‌های علمی برای ایجاد بانک اطلاعاتی و پایش امور جوانان، تحکیم روحیه اعتماد به نفس در جوانان به منظور تربیت نسلی خستگی ناپذیر از جوانان ایرانی از دیگر برنامه‌های ما است و سعی خواهیم داشت برای مدیریت اوقات فراغت از حداکثر پتانسیل سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش و آموزش عالی و نیروهای مسلح استفاده کنیم.

سلطانی‌فر اضافه کرد: استفاده حداکثری از سازمان‌های مرتبط برای اشتغال جوانان در حوزه آی تی سی و  آی تی که درآمد کلانی دارد، تداوم و سرعت بخشیدن به افزایش سازمان‌های مردم نهاد که ازابتدای دولت یازدهم تا به امروز ۴۰ برابر شده است، افزایش چهار درصدی وام ازدواج از دیگر اقدامات ما بود که با افزایش بودجه در خصوص جوانان از شش میلیارد در سال ۹۲ به ۴۰۰ میلیارد در سال ۹۶ اتفاقات خوبی در بحث جوانان خواهد افتاد و مشکلات آنها تا حدود زیادی حل خواهد شد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: افزایش تعداد خانه‌های جوان که از ۴۶ واحد سال ۹۲ رشد بسیاری داشته  به مرز ۲۰۰ واحد خواهیم رساند. یکی از مهمترین رویکردهای این جانب در دوره جدید جوانگرایی و ترمیم سن مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان خواهد بود و انشاالله با همت همین جوانان مومن انقلابی شاهد تحولاتی شگرف در عرصه‌های مدیریتی خواهیم بود ضمن اینکه مصمم هستیم با همت و تلاش مضاعف در زمینه حمایت از سمن‌های جوان تعداد این سمن‌ها از ۲ هزار سمن در سال جاری به حداقل  ۵ هزار سمن در چهار سال آینده افزایش دهیم.

او با بیان اینکه امروز در پایان دولت یازدهم و استفاده از مبانی اقتصاد مقاومتی ورزش کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، ادامه داد: بسیاری از رشته‌های ما توانستند در میادین بین المللی افتخارآفرینی کسب کنند. در حوزه ورزش به مدد برنامه‌ریزی مقام معظم رهبری در آستانه تحول قرار گرفته و ما قصد داریم با جلب سرمایه بخش خصوصی تحولی جدید در بخش ورزش ایجاد کنیم.

سلطانی‌فر به کسب نتایج درخشان تیم ملی فوتبال، کاراته، وزنه‌برداری، دوومیدانی ، جودو ، سنگ‌نوردی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ما موفق به تصویب مالیات ۲۷ درصدی در حوزه ورزش شدیم. در دوران پسابرجام ۷۵ رویداد بین المللی را میزبانی کردیم که یکی از بهترین اتفاق‌ها در دولت یازدهم بود. مهمترین بحث‌های حوزه ورزش در آینده گزینه‌های زیر هستند. از نظام استعدادیابی حمایت ویژه‌ای می‌کنیم تا با افزایش قهرمانان در رشته‌های پایه و پرمدال اقدامی انجام دهیم که کشورهای دیگر برابر ایران سر تعظیم فرود آورند.

وزیر پیشنهادی در ادامه به تشریح رئوس برنامه‌های خود پرداخت و گفت: تقویت ورزش همگانی و عمومی با حمایت و کمک سازمان‌های مردم نهاد برای استفاده بهینه اوقات فراغت همه قشرها، حفظ منزلت بانوان و برنامه‌ریزی اساسی برای ورزش بانوان برای پیشگیری و جلوگیری از بیماری‌ها و تلاش برای افزایش روحیه قهرمانی در این حوزه از برنامه‌های ما بوده و قصد داریم با رعایت ملاحظات و حفظ شئونات اسلامی و شرعی حضور بانوان و خانواده‌ها را در استادیوم‌ها و میادین ورزشی فراهم کنیم.

او با تاکید بر حفظ و احیای ورزش‌های سنتی و قدیمی، گفت:  با نظر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به محرومیت زدایی و نگاه ویژه به قشر ضعیف جامعه تلاشمان را برای افزایش امکانات در این فضاها و زمینه استفاده از استعدادها به کار می‌گیریم. افزایش خانه‌های ورزشی روستایی از ۸۵ خانه از سال ۹۲ به ۱۴۰۰ خانه در سال ۹۶ یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم بوده است.

*سلطانی‌فر به افزایش و گسترش قهرمان‌پروری در حوزه ورزش و معلولین به خصوص جوانمردانی که برای این مرزوبوم عضوی از بدنشان را فدا کرده‌اند اشاره کرد و گفت:  احداث اماکن متناسب با استانداردهای بین المللی و تکمیل پروژه‌های ناتمام از برنامه های من است. ۴ هزار پروژه نیمه کاره داریم و برای تکمیل آنها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وزیر پیشنهادی ورزش به موفقیت‌های کسب شده توسط تیم‌های ورزشی در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: حضور توانمند کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، المپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن و نمایش درخشان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۰ روسیه از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه ورزش بوده است. از اهداف جدی وزارتخانه ادامه همین راه است. قصد داریم علاوه بر فوتبال، تکواندو، وزنه‌برداری و دوومیدانی که اکثر مدال‌های ایران در تورنمنت‌های مهم از این رشته‌ها بوده در رشته‌های دیگری همچون کاراته، جودو، سنگ‌نوردی و ... استفاده کنیم.

سلطانی‌فر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده ستادی را بعد از المپیک ریو تشکیل شد و هدف ما این است که در المپیک ۲۰۲۰ و بازی‌های آسیایی بهترین عملکرد را داشته باشیم و در رشته‌های پایه موفقیت بیشتری کسب کنیم. این اقدام مهم صورت نمی‌گیرد مگر با حمایت ویژه رسانه‌ها، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها تا نام ایران همواره در جهان طنین انداز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز