خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت:

زنگنه از برجام توانست بسیاری از مشتری‌های از دست رفته نفت را احیا کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۶۹۴

نماینده لنگرود تاکید کرد: آقای زنگنه باید چراغ قوه در دست می‌گرفت و مشتری‌های از دست داده نفت ایران پیدا می‌کرد. ماموریت زنگنه پس از برجام آغاز شد و توانست بسیاری از مشتری‌های از دست رفته را احیا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در صحن علنی مجلس به عنوان موافق ابقای بیژن زنگنه در دولت دوازدهم اظهار داشت: در پاسخ به صحبت‌های آقای ابطحی در مورد حضور وزیر نفت در باشگاه اندیشه‌ورزان نفت و نیروی ایرانیان باید بگویم که آقای زنگنه به هیچ وجه تمایل حضور در این باشگاه را نداشتند و از یک سال قبل از ایشان شنیدم که قصد واگذاری این باشگاه را دارند.

او افزود: شرایط باشگاه‌داری در کشورمان در حال حاضر بسیار سخت است و اجحاف در حق زنگنه است که بخواهیم درباره وی اینگونه صحبت کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم حوزه نفت در شرایط بحرانی و تحریم‌ها قرار داشت و صادرات ما به بازارهای جهانی روزی یک میلیون بشکه بود، ادامه داد: ماموریت آقای زنگنه این بود که ضمن افزایش تولید باید مشتری‌های نفت ایران را احیا می‌کرد.

لاهوتی گفت: آقای زنگنه باید چراغ قوه در دست می‌گرفت و مشتری‌های از دست داده نفت ایران پیدا می‌کرد. ماموریت زنگنه پس از برجام آغاز شد و توانست بسیاری از مشتری‌های از دست رفته را احیا کند.

او تاکید کرد: از افتخارات دولت روحانی و افتخارات آقای زنگنه است که امروز صادرات نفت ایران به بیش از ۲.۵ میلیون بشکه رسیده است.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به توسعه پارس جنوبی اظهار داشت: از ۱۱ فاز پارس جنوبی، پنج فاز در این دولت به بهره‌برداری رسید و یکی از افتخارات دولت روحانی این است که برداشت ما از ذخایر نفتی از برداشت قطری‌ها افزایش یافته است.

او تاکید کرد: همین چند وقت اخیر بود که ۲۲۰ نماینده مجلس بابت  افزایش سهم ایران از ذخایر نفتی نسبت به قطری‌ها از آقای زنگنه تشکر کردند.

لاهوتی همچنین با اشاره به گازرسانی به روستاهای کشور اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته به ۹ هزار روستا گازرسانی شده که یکی از اقدامات موفق آقای زنگنه در وزارت نفت محسوب می‌شود.

او تاکید کرد:‌ گازرسانی به سیستان و بلوچستان و زاهدان زمانی آرزوی ما بود و هر سال اعداد و ارقام مربوط به این حوزه در قوانین بودجه تکرار می‌شد اما خوشبختانه در طول وزارت آقای زنگنه در دولت یازدهم این موضوع محقق شد.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به رشد ۲۴ درصدی پتروشیمی در دولت یازدهم اظهار داشت: پتروشیمی از ۴۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن افزایش پیدا کرد.

لاهوتی همچنین با بیان اینکه خودکفایی در بنزین همواره یکی از مطالبات نمایندگان مجلس و مردم بود، گفت: خوشبختانه امسال در بحث بنزین به خودکفایی می‌رسیم و ۷ الی ۸ شهرستان در کشورمان موفق به تولید بنزین سوپر شده‌اند.

او همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد توتال اظهار داشت: این خواسته ما نمایندگان مجلس بود که در حوزه نفت، سرمایه‌گذاری خارجی ۶۵ میلیارد دلاری داشته باشیم. آقای زنگنه توانست با قرارداد توتال ۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند.

این نماینده مجلس افزود: قبل از سال ۹۲ روزانه ۶ میلیون متر مکعب گاز وارد کشور می‌کردیم. امروز ۱۳ میلیون مترمکعب گاز صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز