خبرگزاری کار ایران

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران:

کاهش آمار مسمومیت با قرص برنج در استان تهران/ فوت ۲۵ نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۴۷۲

روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گزارش داد: بیست و پنج نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۳۵ نفر اعلام شده بود ۶/۲۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، در سه ماه نخست امسال، بیست وپنج نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۳۵ نفر اعلام شده بود ۶/۲۸ درصد کاهش یافته است.

از کل فوت‌شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در فصل بهار امسال، ۱۵ مرد و ۱۰ نفر زن بوده‌اند و در خرداد ماه سال ۹۶، یازده مورد فوتی بر اثر مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است. 

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت‌زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نام‌های تجاری مختلفی همچون کوئیک‌فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است. 

این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد. در صورتی که فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند، دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد. 

دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج عبارتند از: 

۱- مصرف اشتباه قرص موجود در برنج. 

۲- مصرف قرص‌های قلابی توهم‌زا که دارای ترکیبات قرص برنج یا خود قرص برنج هستند. 

۳- مصرف جهت خودکشی. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز