خبرگزاری کار ایران

در جریان صحن علنی مجلس؛

بیگدلی: وقتی می‌شنویم وزیری ۷۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد، چگونه رای بدهیم / لاریجانی: وزرا فهرست اموال‌شان را به قوه قضاییه اعلام کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۳۰۹

رییس مجلس در واکنش به تذکر شفاهی یک نماینده عضو فراکسیون امید درباره لزوم اعلام دارایی و اموال وزرای پیشنهادی تاکید کرد که وزرای دولت قبل فهرست اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کرده‌اند و وزرای جدید نیز اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد بیگدلی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۴۲ آیین‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: وقتی می‌شنویم یک وزیر ۷۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد و نمی‌دانیم از کجا آمده و باید به او رای بدهیم و می‌دانیم این میزان دارایی در دوره مسئولیت قابل قبول نیست، چگونه می‌توانیم به او رای بدهیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: بر این اساس لازم است در این راستا شفاف‌سازی شود و وزرا توضیح دهند که در این ۷ الی ۸ سال چگونه این میزان دارایی را به دست آورده‌اند.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر اعلام کرد: شما می‌توانید از وزرای پیشنهادی در این مورد سوال کنید. تعدادی از وزرایی که دوره گذشته نیز حضور داشتند، فهرست اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کرده‌اند و تعدادی نیز که در کابینه جدید حضور دارند، باید این کار را انجام دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آن‌چه در قانون آمده این است که موضوع باید از طریق رییس قوه قضاییه پیگیری شود و شما هم می‌توانید سوال کنید وگرنه مکانیزم دیگری وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز