خبرگزاری کار ایران

در تذکری مطرح شد؛

لاهوتی: برنامه پیشنهادی وزیران مجزا از برنامه ششم است/ لاریجانی: وزرا نحوه اجرای برنامه پنج‌ساله توسعه را تشریح کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۹۱۷

نماینده مردم لنگرود با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: برنامه‌ای که وزرای پیشنهادی مطرح می‌کنند مجزا از برنامه ششم توسعه است و لازم است توضیح دهند که چگونه این برنامه‌ها را اجرایی خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، مهرداد لاهوتی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۰۶ آیین‌نامه داخلی مجلس یادآور شد: با توجه به تصویب قانون برنامه ششم توسعه در مجلس برنامه و نقشه راه پنج سال آینده کشور مشخص است اما آنچه از سوی وزرای پیشنهادی به صورت کتبی و شفاهی مطرح می‌شود برنامه‌ای مجزا از برنامه ششم توسعه است.

او خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است تذکر بدهید که وزرای پیشنهادی نحوه اجرای برنامه ششم توسعه را در حوزه خود توضیح دهند و این در حالی است که تغییر قانون برنامه توسعه نیاز به رای دوسوم از نمایندگان دارد.

علی لاریجانی در واکنش به این تذکر خاطرنشان کرد: از قبل هم این مسئله را به دولت گفته بودیم که در ارائه برنامه اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه را مدنظر قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا جایی که من دیدم این مسئله از سوی وزرای پیشنهادی مورد توجه قرار گرفته اما نکته این است که در قانون برنامه برای هر بخش، اموری را در نظر گرفته‌ایم و این به معنای غفلت از سایر امور نیست.

رئیس قوه مقننه یادآورشد: با این حساب وزرا باید نحوه اجرای برنامه پنج‌ساله توسعه را نیز تشریح کنند اما به هرحال وظایفشان در سایر امور را نیز باید توضیح بدهند و ما در قانون برنامه به همه وظایف وزرا متعرض نمی‌شویم و فقط بخشی از امور را مطرح می‌کنیم. در نتیجه وزرا اگر نکاتی به جز چگونگی اجرای برنامه پنج‌ساله دارند، می‌توانند آن را مطرح کنند.

همچنین سیدمحمدتقی کبیری در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به ماده ۲۰۶  آیین‌نامه داخلی اعلام کرد: نمایندگان در طول مذاکرات و در طرح مباحث موافقان و مخالفان  با مراجعاتی که بعضاً به وزرای پیشنهادی دارند، بعضاً اصل ۴ نادیده مانده و آنها فرصت نمی‌یابند در این رابطه صحبت کنند.

او از نمایندگان مجلس درخواست کرد که حداقل در هنگام بحث در مورد صلاحیت وزرا به وزیری که در آ‌ن لحظه صلاحیتش مورد بررسی قرار می‌گیرد، مراجعه نکنند تا بتوانند نکات مدنظرشان را برای پاسخگویی آماده کنند.

علی لاریجانی در واکنش به این تذکر ضمن تایید آن تاکید کرد: نمایندگان باید اجازه دهند که وزرا بتوانند مباحث را دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز