خبرگزاری کار ایران

امیر حاتمی در دفاع از برنامه‌های خود برای وزارت دفاع:

قدرت موشکی به ویژه بالستیک و کروز را ارتقا خواهیم داد/ حمایت از جبهه مقاومت و سردار قاسم سلیمانی را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۹۰۷

وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع گفت:‌ ما در کشور ۱۰۰ دانشگاه و بیش از ۴ هزار شرکت داریم که ما سعی می کنیم این شرکت ها را از حالت پیمانکاری به حالت مشارکتی تبدیل کنیم .

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرتیپ امیرحاتمی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در تشریح و دفاع از برنامه‌های خود برای وزارت دفاع  گفت: ما امروز با فرصت‌های مهمی در داخل و خارج کشور مواجه هستیم. در داخل کشور مردم با حضور چشمگیر خود در عرصه انتخابات یک بار دیگر به فرماندهان و نیروهای مسلح ثابت کردند که برای دفاع از کشور و آرمان های نظام از آنها پشتیبانی می‌کنند.

او ادامه داد: در سطح بین المللی هم بعد از سالهایی که کشورهای مستکبر با زبان تحریم صحبت می‌کردند اکنون برای مذاکره کردن با کشورمان نوبت می‌گیرند.

وزیر پیشنهادی وزارت دفاع با اشاره به توانایی بالای نیروهای مسلح افزود: به یمن تلاش‌های فراوان همه فرماندهان در ارتش ، سپاه و دیگر نیروهای مسلح اکنون ما به یک بازدارندگی رسیدیم و توانستیم این بازدارندگی را با ایمان حفظ کنیم. اما در این عرصه چالش‌هایی هم پیش رو داریم. مانند تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن امنیت کشور و تبدیل منطقه به انبار مهمات جنگی.

امیر حاتمی در مورد میزان قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی که در دستور کار دولت قرار گرفته است توانستیم با قدرت ایمان خود با کمترین هزینه بالاترین سطح امنیت را در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم.

او با اشاره به پتانسیل های وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در برنامه‌هایی که برای ادامه راه به نمایندگان مجلس ارایه دادیم مسایل به صورت روشن آمده است. در این برنامه‌ها به همه پتانسیل‌های داخلی و خارج از کشور اشاره کرده‌ایم.

وزیر پیشنهادی وزارت دفاع تاکید کرد: لازم به ذکر است که وزارت دفاع پس از انقلاب همواره رشد روزافزونی را شاهد بوده است و برای ادامه راه از تجربه همه بزرگان نیروهای مسلح چه آنان که در راه دفاع از میهن شهید شده اند و چه آنانی که هنوز حضور دارند استفاه خواهیم کرد.

او در رابطه با ایجاد ارتباط وزارت دفاع با شرکت های زیر مجموعه افزود: ما در کشور ۱۰۰ دانشگاه و بیش از ۴ هزار شرکت داریم که ما سعی می کنیم این شرکت ها را از حالت پیمانکاری به حالت مشارکتی تبدیل کنیم . ما تلاش می کنیم در داخل وزارتخانه سرمایه گذاری نکنیم تا در خارج از وزارتخانه بتوانند از تاسیسات ما برای ارتقاء قدرت رسمی و همچنین اقتصادی کشور نیروهای دیگر کشور تلاش کنند.

وزیر پیشنهادی دفاع با بیان اینکه قدرت موشکی به ویژه بالستیک و کروز را ارتقا خواهیم داد، گفت: افزود: قدرت پدافند هوایی را ارتقا خواهیم داد. نوسازی و قدرت بازدارندگی را پیگیری خواهیم کرد و افزایش یگان‌های واکنش سریع نیز مورد توجه خواهند بود. همچنین در حوزه دیپلماسی دفاعی به عنوان مکمل و هماهنگ با سیاست خارجی فعالانه در ایجاد ثبات در امنیت پایدار نقش‌آفرینی خواهیم کرد. هدف اصلی پیگیری در اهداف سیاست دفاعی کشور در جهت دفاع همه‌جانبه و رویکرد بازدارندگی خواهد بود.

امیرحاتمی در ادامه گفت: در برابر تهدید دشمنان به ویژه آمریکا که همواره درصدد دسیسه‌چینی و دخالت در امور کشور و ضربه به نظام است ایستادگی می‌کنیم. همچنین با توجه به قانون مکملی که مجلس در مقابله با تحریم‌های آمریکا مصوب کرده است حمایت از جبهه مقاومت و نیروهای قدس به ویژه قاسم سلیمانی که افتخار کشور است را پیگیری خواهیم کرد.

او افزود: در حوزه خدمات‌رسانی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح که مورد بحث نمایندگان نیز بود پیگیری های لازم را به کمک مجلس انجام خواهیم داد. همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت دفاع همواره پیشگام بوده است و ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی در صندوق‌های بازنشستگی و شفاف‌سازی را مدنظر قرار داده است. افزایش بهره وری و مسئله صیانت از داوری‌ها و مسئله ایثارگران از اولویت‌هایی است که پیگیری خواهد شد.

وزیر پیشنهادی دفاع بیان داشت: تسریع در جابجایی و نوسازی پادگان‌ها دنبال خواهد شد. همچنین پاکسازی میادین مین، پشتیبانی حقوق و نهادینه سازی تعامل با مجلس دنبال خواهد شد.

او افزود: بر این باورم اعتماد رئیس جمهور و نمایندگان محترم مجلس در صورت رای اعتماد و واگذاری مسئولیت خطیر وزارت دفاع به این سرباز انقلاب و نظام که زمانی جانشین وزیر دفاع نیز بوده است امانت گران‌سنگی است که حاصل مجاهدت تلاش بی وقفه دانشمندان، متخصصان و هزاران فعال صنعت دفاعی است و موجب افزایش وحدت، همدلی و مشارکت فعال به ویژه ارتش و سپاه با وزارت رفاه خواهد شد.

حاتمی گفت: در سایه تدابیر حکیمانه فرماندهی کل قوا و حمایت ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و همه فرماندهان، کارکنان و رزمندگان این تکلیف الهی در مسیر خدمتگزاری به ملت شریف ایران خواهد بود که در این راستا تلاش خستگی‌ناپذیر خواهم داشت.

وزیر پیشنهادی دفاع در پایان گفت: سخنان خود را با جمله‌ای از شهید مرتضی آوینی به پایان می‌برم؛ هرکس می‌خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند. اگرچه خواندن داستان کافی نیست، اگر دل کربلا نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز